En måndagkväll i april..

Blev inte så mycket städande som jag hade tänkt. Fick ägna lite tid åt lilla mamma istället, pyssla om henne och hjälpa henne lite hemma.. Sånt är livet, det blir sällan som man tänkt sig :P

Hon hade vart på stranden nedanför hällarna och promenerat med Thea, halkat och hela axeln hade åkt ur led! :( Den före detta friska axeln uppepå allt. Och hur bra tror ni man kommer åt med bil där nere då? :( Inte alls.. Och inte kunde hon gå nånstans med axeln ur led. Så vad gör man då, om man heter Wikström i efternamn..? xD Jo, man tar ett djupt andetag, biter ihop och stoppar tillbaka axeln i led igen! :-O Aj! Oj! Det är modigt! Och inte nog med det, sen klättrade hon upp för jävla klintkanten och gick hela vägen till reningsverket! Insane! (O_o) Läkarna var mäkta imponerade, och jag med. Dessutom hade hon gjort ett bra jobb, inget var brutet och nerverna hela. Lilla mamma. Min hjälte. Hon förtjänade att bli lite ompysslad ett tag och att jag handlade och hjälpte henne hemma. :) Den kvinnan är ju starkare än stål.

Tja.. Väl hemma igen var det väl ingen idé att sätta igång med något. Matade vovven. Gjorde mina specialmackor till kvällsmat (knäckebröd, smör, vitlökssmör, ruccola och machesallat, avocado, lite salt och kashewnötter - MUMS!) och några koppar te till det. Och nu sitter jag här. Mätt och glad. Téet tog just slut. En kopp till kanske.. Hemskt vad jag har börjat dricka te på sistone. Det är ju så gott. Jag har mina te-perioder. :)

Lyssnar på gammal hederlig rock'n'roll och ser på bilderna från igår.. Isch, vad man ser ut. x( Aja. Det får väl gå då. Bilderna på T blev bra! Jag borde verkligen investera i en kamera.. :-/ Så dyrt bara..


Ja, jo. Så här sitter jag nu. Ytterligare en kopp te bredvid mig, min älskade hund ligger och sover gott vid mina fötter, katterna utspridda.. Smirnoff ligger på hallmattan, som en hund :P som vanligt. Luna tronar på klättermojängen. Sussar sött. Polly ligger som en liten boll i hallen. Percy Sledge - When a man loves a woman ur högtalarna.. Tja. Livet kanske inte är så dumt ändå.

Blir nog inget mer vettigt gjort idag. Kanske jag tar med mig blocket till sängen och gör en plan för morgondagen. Jag gillar att göra planer. Sen om det blir så eller inte är ju en helt annan sak.. xP

Planen är iaf att komma upp i tid imorgon, och plugga, städa färdigt här.. Ta vara på solen om det blir nån sån.. Åka med mamma och titta på en lägenhet. Återkommer om hur det går med allt..

The Beach Boys - Surfin' Safari
<3 SOMMARLÄNGTAN!

Godnatt på er!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0