Höstväder.

Det blåser som satan ute.. Det är lite mysigt. Fast lite svårt att sova.. Men det har nog inte med vinden att göra..

Jag har lyckats skjuta lite på min nattsömn, det är inte så bra.. För jag har inte lyckats skjuta tillbaka den. Somnar inte förrns 1-2 och sover dessutom ganska dåligt. Sen vill jag sova bort hela dagen. Men det går ju inte för sig.

Idag då. Jo, idag har varit en ganska bra dag! Fått en hel del gjort här hemma, även på andra håll - dvs ärenden. Känner mig duktig. Imorrn blir det ännu värre, då ska jag bort till mamma och hjälpa henne röja i lägenheten. Blir väl nåt lass till tippen, till Röda Korset och så.. Plus att jag ska hinna med en hel massa egna ärenden också. Får nämligen pengar imorrn, så allt som jag fått sätta på "hold" kan jag ta tag i imorrn.. Skönt! Då hinner jag få det mesta avklarat innan skolan börjar på torsdag..

Inte fått nåt schema eller några tider alls, känner mig ganska vilsen och förvirrad. Och stressad... Det är många saker som ska hinnas med den här terminen. Typ resten. Jag måste fixa det här nu. Men det hänger på en massa saker. Att jag lyckas hålla rullning på allt och inte tappar mig, att jag inte har nån frånvaro, att jag lyckas komma igång med träningen klokt - och framförallt - att jag lyckas hålla tråden. Alltid nästan när jag ska försöka med nåt bra så rinner det bara ut i sanden.. Bra rutiner, äta klokt, städa klokt och regelbundet, träna, plugga - vad det än är, så brukar det rinna ut i sanden. Jag tröttnar helt enkelt. Men det får jag inte göra den här gången, för då kommer det inte gå. Jag måste måste hålla ut. Inte ta på mig för mycket så jag tröttnar, men samtidigt ta på mig så mkt att jag klarar skolan och vardagen utan att hamna efter. Puh. En svår balansgång.

Fixade mitt trådlösa tangentbord idag! Hela kvällen igår satt jag och skurade ALLA tangenter! Med såpa och tops. Idag pillade jag tillbaka alla tangenter, och tro det eller ej - inte en enda saknades! Helt otroligt! Och tangentbordet funkade igen! Inga ombytta bokstäver och sånt som det var sist.. ;P Jag råkade spilla en grogg på det.. Aja. Däremot känns det som jag får pilla bort några bokstäver igen och göra rent en gång till. Det går hemskt trögt på en del. Jaja, det funkar iaf, det är jag jävligt glad för! :D Mycket skönare än det andra!


Ligger i min säng och vrider och vänder.. Kan inte låta bli att fångas av minnen. Tänker på sånt som varit, på sånt som är, och på framtiden. Måste verkligen försöka fokusera på skolan nu och inte förirra mig i en massa annat skit.. Bara jag, skolan, hemmet, djuren. Och så helgerna ledigt. Då finns ingen tid att deppa. Det är bra. Jag brukar alltid bli sådär höst-och vinterdeppig. Tror det har med ljuset att göra.. Eller snarare - bristen på ljus. Och bristen på värme. Men bara full speed ahead så ska det nog gå. Inte tid med kärleksbekymmer, karlar eller sånt. Huvaligen. Det tar bara en himla massa energi. Energi som jag inte har. Nä, sånt får vänta. Har jag inte tid eller ork med. Minnena tar energi också. Jag skjuter undan dem igen tror jag.. Om jag ska orka med det här. Såren läker väl med tiden. Har jag hört. Och jag tror faktiskt att det stämmer, för jag har kommit en bra bit på väg. Mått bättre än i hela mitt liv de senaste veckorna, och jag tänker inte låta demonerna komma tillbaka nu. Nejdu, glöm det. Jag ska klara det här. Vänta bara. För min egen skull.


Fri som en fågel, stark som en oxe, envis som en åsna, lyser som en sol, glittrar som stjärnorna. Delar av mig som jag vill ska frodas, delar som får elden inom mig att växa. Eller är det kanske elden som får de sidorna att växa? Måste hålla skuggorna i schack. En sak i taget. Låt inte smärtan, sorgen eller rädslan ta överhanden. Sakta men säkert så ska det gå. Jag ska bli hel.


Nu ska jag återgå till kuddarna, den värkande kroppen och hostan.
Godnatt
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0