Tillbaka till verkligheten..

Jahaja.. Uppe långt innan 12 och med tusen och åter tusen saker på schemat. Började bra, snoozade lite, sen upp och i duschen. Men det är nåt där mellan duschen och frukosten som alltid blir knasigt. Min vana trogen (min diagnos trogen?) distraheras jag av allt och inget och börjar naturligtvis plocka och fixa med allt jag inte borde fixa med. Jag hade ju bestämt mig, dusch, frukost, blogga. Likförbannat ligger det små tangenter på mitt bord som jag ska sätta tillbaka på mitt gamla tangentbord.. Kommer på mig själv när magen kurrar. Just det, jag skulle ju äta. Inte fixa håret, inte utrota bananflugor, inte plantera blommor, och definitivt inte pyssla ihop tangentbordet.

Nåväl. Nu sade micron pling, det betyder att jag kom ihåg att sätta igång den :D och att min gröt är klar. Så nu borde jag sluta skriva och fixa iordning gröten innan den blir kall. Basta.

Så, hm. Vart var jag. Just det - gröt. Det blir gröt till frukost idag. Det är nog det största tecknet för mig att lovet snart är slut och att skolan börjar igen. Jag äter alltid gröt till frukost innan skolan. Dels för att det är billigt, men mest för att jag blir så groteskt hungrig redan innan frukost där ute annars. Fast idag har jag extra mycket hallonsylt på gröten. En klen tröst, men dock, en tröst.

Det känns att det är höst. Det luktar liksom så, det känns i luften på nåt konstigt sätt. Kan vara ljuset som ändras.. Eller det faktum att det blåser så mycket. Eller blommorna, det är ju höstblommor som blommar. Många minnen dyker upp.. För ett år sedan så skulle jag just till att opereras, och P hade just köpt sitt hus.. Fina minnen. Jobbiga minnen. Men mest fina.. Eld i kaminen, fiskar i dammen, höstmys och rensa rabatter.. Katterna var små, och jag fick i lugn och ro njuta av hösten då jag var sjukskriven från skolan.. Det här året skapar jag egna minnen. Minnen som kan få smärtan och sorgen i de gamla att blekna.. Jag tycker jag lyckas rätt bra. Jag mår bättre än på länge, och har haft en riktigt bra sommar. Även om den nog var lite för kort.. :(

För det märks att den nästan är över.. När linne byts ut mot t-shirt, och man måste ha leggings under shortsen. När man blir blå om tårna i sin förnekelse över att det faktiskt är kallt, och man borde ha strumpor och riktiga skor. :P Jag vill inte behöva vänja mig vid strumpor igen. xD Det är obehagligt.. Massa sömmar som skaver. Nä, då går jag hellre barfota eller i tofflor. Men förr eller senare får man väl se sig besegrad.. Dagarna går ju, vare sig man vill eller inte.

Bara idag och imorgon kvar innan skolan. Usch. Jag vill verkligen inte. :( Det kändes bättre när det var längre kvar.. Nu är jag nervös. Ingen klass. Det är ju skönt iofs, med tanke på att min klass var en riktig skitklass. Men likväl står man helt ensam nu. Och jag har ingen som helst lust att sätta mig ner, tygla mina impulser och hålla mig stilla och fokuserad. När jag mycket mycket hellre hade vart ute på äventyr med mina vänner eller bara pysslat runt här hemma. Vart ute i naturen. Men men. Inte mycket att be för.

Har ändå hunnit med en hel del äventyr på senaste! Typ sen kubb-vm har det bara varit ett stort äventyr! :D Mycket festande har det blivit.. Det känns faktiskt inte ett dugg ångestframkallande. Eller iaf inte så mycket. Det har varit skönt att bara kunna slappna av och skita i alla måsten. Såhär har mina dagar sett ut sen kubb-vm. Fet stil betyder fest :D

Onsdag - Grillning + utgång
Torsdag - Kubbvm
Fredag
- Kubbvm
Lördag
- Kubbvm
Söndag
Måndag
Tisdag - Nunnan m Oldies=Goldies
Onsdag - Smaklösa + Eldshow + Munken?
Torsdag - Nattligt bad + Lillebror
Fredag - Avsked Stefan + Munken
Lördag - Bageriet + krogrunda
Söndag
Måndag - Utgång Nunnan + Bolaget
Tisdag - (Köra M3a!!!! :D)Grillparty Marre 22
Onsdag
Torsdag - Grillning
Fredag - Biljard på Effes
Lördag - Emma 20
Söndag
Måndag
Tisdag



Nej nu ska jag sluta skriva.. Har massor att göra. Är väl ändå ingen som läser mina romaner.. :P Haha.
Puss på er!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0