Att hantera snö:

Du behöver;
Vantar
Halsduk
Mössa
Långkalsonger
Varm jacka/overall
Dubbla strumpor/raggsockor
Varma skor/stövlar


Jo, det är sant. Har man inte all denna utrustning finns risken att man fryser eller blir blöt. Och det är ju inget trevligt. Jag hade allt detta på mig idag när jag gav mig ut i vintern. Fast det var inte så kallt som jag trodde det var.. Kanske ska börja kolla vädret.. Däremot var det halt. Och jag har knappt något mönster i mina vinterstövlar. Som min bil ungefär. Det halkar och glider, så man tror man ska slå ihjäl sig. Det gjorde jag dock inte. Men det är svårt att koncentera sig på att låta bli att ramla på arslet, när man har fullt upp med att hosta och snörvla.

Stötte på Hugo! Han skulle till Fenix, vi slog följe. Jag berättade om min nya blogg, han var skeptisk. Jag sade att jag var stolt, men han sade att jag bara var en i mängden. :P Jag tror tyvärr han har rätt. Blev så inspirerad bara av den där blonda saken som tjänar multon på att blogga om smoothies och "dagens outfit". Nog har jag vettigare saker att blogga om, som folk kanske tycker är intressant att läsa. Man får ju se till att den naturliga balansen inte rubbas. Nog måste det vara underskott på rödhåriga folk som bloggar? Har en liten känsla av att det mest är hyperblonda små wannabe-Victoria-Silvstedts som syns i bloggvärlden. Men vad vet jag..? Hursomhelst så tyckte jag att det var lite obalans i maskineriet. Så jag gjorde som alla andra och startade en blogg. Det verkar ju rätt roligt. Och jag har ju inte så mycket att förlora på det? :P Haha.

 Jaja, jag gick hursomhelst med honom till Fenix och tog en kopp (nej, förlåt - ett glas) te, pratade nostalgiskt om K2 (<3) och tittade på medan han och Äpplet spelade Backgammon (nog hette det så, eller?). Mycket trevligt, mycket intressant. Jag har nämligen aldrig riktigt förstått reglerna i Backgammon. :) Men det blev en intensiv fika/lektion, för Nemo skulle med bussen. Att halka runt med en buss är om möjligt ännu läskigare än att halka runt med sina fötter.

Nu är jag iaf hemma och välbehållen, har t.o.m. hunnit med att städa, så nu är det rent och fint i min lilla bostad. :) Sitter nedsjunken i fåtöljen igen, med en sovande Polly i knät. Söta lilla varlelse. Hon snarkar iaf inte, som Smirnoff gör. xD Min bäbis. Oj, nu låter hon som en liten traktor. Anywhooo... Jag funderar lite på vad jag ska göra med den här helgen jag har framför mig. Har en känsla av att den inte kommer bli så aktiv. Sitta framför datorn och dricka te. Klappa katterna. Ta ett glas vin med Marre kanske? Laga nån mat kanske? Blir ingen utgång för mig denna helgen iaf.. (Jo, det är sant, du läste rätt! :P Partydjuret Neemo ska ta det lugnt. Otroligt, jag vet, men är man sjuk så är man.) Har fan vart ute varje helg de senaste 3 månaderna.. Kan vara skönt med en paus. Dessutom har jag inte en spänn. :P Haha. Funderade på att gå och panta, men det var innan det där vita ramlade ner från himlen.


Jag har bestämt mig iaf... :) Men det är inte riktigt officiellt än. To be continued om det.. ;)


HA! Förresten, jag stötte på Marre förut. Fast jag kände inte igen henne! (!!!??) =D Haha! Och hon kände inte igen mig! (!?) Så vi gick förbi varandra, på gråbo, med typ 10 meters mellanrum, tittade på varandra, och fortsatte gå! :D HAHA. Helt klart dagens ögonblick. :D Vi är så nära vänner man kan bli, vi umgås i princip varje dag, och pratar i telefon med max 4 timmars mellanrum - men vi känner inte igen varandra när vi möts på stan. Whaaat!? Jaa.. Vad ska man säga.. Om det är nån som lyckas med det så är det vi. Haha. Det blir nästa helgs fyllehistoria :)

Naj. Nu är jag hungrig igen. Får göra nåt åt det.. Går på kladdkaksdiet. Mohahaha..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0