Mat!

Jag var bara tvungen att rapportera, - jag lagar mat!! Jag är helt förstummad av mig själv.. Imponerad som fan.

Jag ljuger inte - kolla själv! Det blir klyftpotatis, morötter och köttbullar med café de paris-sås! Seriöst värre! Tilläggas skall att det är första gången jag
ensam tillagar potatis. Vuxenpoäng!




<---- Bildbevis på att jag lagar själv...














Och såhär smaskigt blev det tillslut! =D ---->







Det bästa av allt (förutom att det är så gott) är att det är så lätt att göra. Jag är ju så matlat :P Inget roligt att laga mat ensam till sig själv. Brukar mest bli äggröra eller makaroner, grönsaker och sånt. Men det här var helt okej.. Tog lite tid, men man kan ju göra annat under tiden. Tack Marre, för att du öppnar nya dörrar för mig :)

Och eftersom jag ändå inte har något bättre för mig så kan jag ju tala om för er hur man skapar denna underbara måltid.

Du behöver;

Potatis
Köttbullar/korv
Morötter
Sås (i mitt fall café de paris, pulver)
Olja
Salt, peppar (eller nån annan rolig krydda)
Kniv
Ugnsfast form
Stekpanna
Kastrull
... okej, jag ska ge mig nu. :P

Slå på ugnen, ca 200 grader.
Skölj och klyfta lite lagom med potatis, lägg dem i den ugnsfasta formen.
Skala och klyfta morötterna. Lägg dem med potatisen.
Häll över en skvätt olja och salta (ganska generöst) och krydda (peppar funkar bra).
Gegga runt.
Stoppa in formen i ugnen när den är lagom varm.
Kolla till den och rör runt lite nån gång.
När det ser ut att börja få lite färg är det dags för resten.
Stek köttbullarna och gör såsen (det står på paketet hur man gör).
Kolla potatisen, när den är klar - servera.
Rekommenderar ett stort glas kall mjölk till. :)

Det var väl inte så svårt?

Själv tar jag sen min tallrik och sätter mig framför datorn och den fula fåtöljen...


... för mitt köksbord ser ut såhär...


.... och jag har inga köksstolar och  jo jag går på lövsta... xD Nöjd?

Så, nu ska jag umgås lite med kisse och slösurfa vidare, tills jag orkar resa mig upp och diska.

Tänk vad han gått miste om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0