Dålig bloggare

Usch, vad jag känner mig som en dålig bloggare. Jag har liksom avvikit från mina egna värderingar på senaste - dvs. Kvalitet över kvantitet. :( Jag framstår ju som en riktig hycklare.

Men men. Vad gör man? Måste det ut så måste det ut. Haha.

Jisses, den senaste halvtimman blev kaotisk. Mamma ringer sju minuter i halv 4 och talar om att hon minsann ville bli hämtad fem i halv. SENAST! Oj, shit, jag som precis värmt en tallrik makaroner och tänkte sätta mig ner i godan ro och njuta (?) av dem.. Inte då. Det var bara att bokstavligen knöla i mig dem, har nog aldrig ätit så fort. Kasta på sig jacka, skor (tillräckligt varmt och torrt för conversen! Wihoo! :D) och solbrillor och ge sig ut i våren igen. Lovade mor att jag skulle köra rally för att hinna. Jo man tackar, med vilka förutsättningar då? En 1,3-liters Blåda. Tack mamma. Jaa, jag vet att det är praktiskt taget omöjligt att köra det minsta ens likt rally, men jag gjorde mitt bästa. Och jag är ändå väldigt nöjd med min insats, klarade mina uppdrag (med flera minuters mariginal dessutom) och fick tillochmed uppleva att få lock för öronen på vägen ner för Gutebacken! :D HAHA! Med lilla Blådan!? Trodde jag inte ens var möjligt.. Man lär sig nåt nytt varje dag. :P

Som ni nog förstår så saknar jag min bil nåt sjukt. Varje gång det är fint väder saknar jag den extra mycket. Varje gång jag har bråttom nånstans och kör mammas bil så saknar jag den. Varje gång jag går förbi den på parkeringen saknar jag den. :( Den är inte så mycket att skryta med, men hell yeah att den är mer drag i än i mammas skrutt-och-tråk-bil. När man kommer upp i 3000 varv med min bil så kan man riktigt känna hur den ber om mer (sådan matte sådan bil? ;P). När man är uppe i 2500-3000 varv med mammas bil så kan man känna hur den ber om nåd.. xD Uscha. Nog för att mammas bil är 15 år nyare än min, men jag hade valt min any day. ;D Men men. Jag gjorde mitt bästa. Nu står den ute på parkeringen och återhämtar sig :P det var nog Blådans mest arbetssamma pass hittills. Tack för en god match!

Det är konstigt hur jag varje gång solen skiner och det är barmark blir så otroligt sugen på att fixa iordning mina bilar. Det riktigt kliar i fingrarna. Jag har lite att göra dock.. :( BMWn ligger bättre till än Darten (tyvärr..). Men nu är det ju så att jag prioriterar den billigare bilen. En vardagsbil är viktigare än en glidare.. Så är det ju bara. Särskilt när fin-bilen (!?) drar 2 liter milen.. xD Matchar inte riktigt storleken på min plånka.

Men hörni! På fredag!! Då jävlar! :D Då får Nemisen pengar. Då ska hon först och främst kolla om det finns biljetter kvar till Jeff Dunham i april, men sen.. :) Då får beman äntligen komma först i prioriteringslistan igen. Den ska besiktigas och fixas lite med. Byta stötdämpare, pumpa däcket (den står på fälgen nu, snyft :( .. ), byta lyktor fram, motortvätt (packningarna läcker xD), det otroligt fula kjolpaketet ska jag gå loss på med vinkelslip :) moha. Sen är det väl inget akut. Täta karossen lite så man faktiskt kan prata med varandra även om man ligger i 90. xD Haha. Jo, en stereo hade ju inte vart dumt.. Ingen som har en sån på lager? En som INTE slår på och av sig när den har lust.
Borde iofs fixa låset till bakluckan också.. Aja..


Alltså; To do-list denna/början på nästa vecka

Plugga (göra klart ritningen, skriva religionsprovet, se svenskafilmen och göra klart bokföringen från idag)
Ringa Rickard om bejman
Åka ut till Catten och rida pållehesten
Ta en kopp med Amelie
Köpa viiiiiin *låter som lidingöbo* och äppelcider
Supa mig full
Party my pants off (woot?)
Dammsuga!
Ta hand om rena tvätten..
Få ordning på datorjävelen


FYI.

___

"Varför är elefanten stor, grå och rynkig?"

"...."

"För om den var liten, vit och slät skulle den vara en Ipren."
___

HAHAHAHA :D


Undrar om mammas bil startar när jag ska hämta henne sen.. ^^ haha. Jag glömde (host) visst tanka den här gången också. Trots att den lilla lilla lampan lyser ilsket orange på mig hela tiden. :P

Nejfan. Om man skulle ta och gå ut och se om liket startar.. Det är ju ändå sommar snart.. *intalar mig* Kanske det går fortare om jag får beijman up and running. ^^ Försöka duger!

To be continued...
/Kapten

Kommentarer
Postat av: Rickard

Underbar elefantvits haha! Keep'em coming kapten!

2009-03-18 @ 20:11:02
Postat av: Neemo

Roger that! :D

2009-03-18 @ 21:01:28
URL: http://nemotrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0