Duktig!

Fan vad jag är duktig idag då!! Riktigt ordentligt stolt över mig själv! Först gick jag upp i ottan (kl 10) och åt frukost - en stor tallrik gröt -, under tiden gick jag runt och plockade undan här hemma. Sen - hör och häpna - dammsög jag! Japp, du läste rätt! Jag DAMMSÖG! En fredagmorgon! Helt otroligt.. Eller.. Ja.. Jag hade ju egentligen tänkt dammsuga hela veckan, men det behöver vi ju strängt taget inte bry oss om. Nu är det gjort iaf, bättre sent än aldrig. Och jag känner mig som en nobelpristagare. ^^ Så stolt är jag. För vet ni vad? Inte nog med att jag dammsög, jag bar in sängen från bilen också! En miljon vändor ungefär. Ja, ni vet. Den sängen som jag fick av mamma för typ ett år sen och som bara har stått där sen dess. Den har jag hämtat. :) *dunkar mig själv i ryggen* Och när jag burit in alla olika delar och mackapärer, då tog jag min hund och sen åkte vi ner på hamnen. Där skulle jag lämna bilen till mor och sedan hem igen. Till Gråbo. Från hamnen. Vilken idiot kommer ens på tanken att göra nåt sånt!?

Nåväl. Där stod jag då. I jävla almedalen. Och inser vad det är jag har gett mig in på. Aja. Det var väl bara att börja traska då, hemma till ett skulle jag vara. PUH!! Backarna upp från hamnen är inte att leka med!! Inte i mitt tillstånd iaf. När vi kom upp på Södertorg var jag helt död. Lyckligtvis stötte jag på två av mina klasskamrater där, så jag fick en bra ursäkt att stanna och hämta andan. :) Sen var det bara resten kvar. Tramp tramp. Hade lite vårkänslor iaf! Hittade några sånadär små gula blommor som höll på att slå ut, de stod i knopp iaf. Jag tog en bild. De heter.. ähum.. S.. S nånting.. Inte smörblomma.. Inte skilla.. Sss.. Ääh.. Äsch, ni vet vilka jag menar. Blanka små gula blommor. Skitsamma, jag lägger in bilden istället. Pinsamt för en trädgårdselev.. xD



Vi kom hem 10 över ett :) kunde varit värre. Och gissa vad - då fortsatte jag att städa! :D *kors i taket* Så nu är disken diskad, spindelnäten borta från hörnen (önskar att jag överdrev, men det gör jag tyvärr inte), äckliga dörrar och skåpluckor avtorkade, och rensat upp som fan i skåpen. Det känns så jävla skönt!! Har tänkt göra det fan i flera månader, sen jag fick reda på att jag skulle få förstahandskontraktet. Innan har det liksom inte känts som nån idé riktigt. Så det har funnits där i mitt huvud, som en sten. Eller som ett hårstrå i ögat. Och för varje grej jag blir "klar" med, så blir det mer utrymme till annat i mitt huvud!! :D Helt suveränt! Lugnare i mitt huvud. För när jag väl har fått en ordning jag vill ha, så är det mycket enklare att hålla det så. Det har varit så sjukt mycket "sålänge"-lösningar här hemma.. Tills jag får veta det, tills jag har skaffat det, tills jag har bestämt mig för dethär.. Det är så SKÖNT att äntligen kunna ha en lösning som känns som man kan ha kvar! Helt otroligt vad gött det känns!

Så nu, när jag t.o.m. har borstat en kelsjuk Tenor, ska jag faktiskt fortsätta mitt städ-streak. Tro det eller ej. Jag ska nog börja med att få in sängen tror jag. :) Efter att jag är klar i badrummet.

På återseende!
/Kapten


Jo!! Nu kom jag på det!! Svalört för helvete!! :D

Kommentarer
Postat av: Rickard

Åh har ni redan fått vårblommor. Här är det snöigt som fan. Va fan.

2009-03-07 @ 14:12:14
URL: http://fulltuta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0