Godmorgon fredag!

Oh, vilken bra början på dagen! :) Vaknade nästan en timma innan klockan ringde, pigg och glad (helt otroligt!). Och vet ni vad jag vaknade av..? ;) Att solen sken på mig! Åh vad jag älskar österfönster!

Idag är det vårdagjämningen!! :D TJOHO!!! En viktig milstolpe i loppet mot sommaren! Nästa är våffeldagen (på onsdag) och sen ställer jag in siktet på sommartidsändringen (den 29e mars!). :) Wiii, det närmar sig!

Datorn är snäll idag också! :D Av någon anledning så funkar ingenting när jag ber om det, men när jag skiter i det så händer allt av sig själv! ;D Haha. Som allt annat med andra ord. ;) När man anstränger sig går det åt helvete och när man skiter i det så löser det sig. Jahaja. Vet inte riktigt vad jag tycker om det jag.. :P Men iaf, den sade att det fanns uppdateringar och undrade om jag ville installera. Lite nonchalant svarade jag "tja, okej då.. varför inte?".. För alla vet ju att om man blir för ivrig så är det stor risk att den andra parten blir misstänksam och ångrar sig.. Uppdateringen bestod av SP2 (som jag försökt få hem som fan) och jag försökte verkligen dölja min förtjusning när jag såg att det faktiskt funkade! ^^ Tihi. Äntligen!

Så nu sitter jag och laddar hem ZA ISS - som ska skydda min lilla dator mot alla stora läskiga saker där ute i världen. :) Vi håller tummarna för att det också funkar.

Tenor är lugn och fin och jag har redan ätit frukost.

Och Jong kommer hem idag!!! :D Wihoo!! Åh, vad jag har saknat honom! ^^ Men jag vet nån som saknat honom ännu mer.. ;) Kan tänka mig att Marre går runt och räknar minuterna idag.. Haha. Hon lär inte kliva ur sängen på en vecka :D åh, som hon har längtat.

Själv har jag en fullspäckad dag framför mig, som jag berättade igår. Ska lägga manken till hela dagen och försöka få mycket som möjligt gjort idag! Sen ikväll blir det party :) Jullan och Markus är på hittills iaf. Om nån har tråkigt är det bara att slå en signal! The more the merrier! :D

Nu kommer dagens första promenad med T, - hoppas det inte blåser lika mycket eller lika kallt som det gjorde igår. xD Sen blir det hopp i duschen, och sen sätta igång med alla göromål. Jag ser tillochmed nästan fram emot att få sätta tänderna i allt. :) Jag skyller all min hurtighet solen och vårens antågande! :D

Åh.. Min hund.. :) Han är så söt. Just nu ligger han på golvet och leker med sin pip-anka. Tittar på mig lite försynt när jag frågar om det verkligen är nödvändigt att slita ur all stoppningen ur den. :P Lägger huvudet lite på sned och rycker ur lite till. Tittar på mig, och rycker ur lite till. ^^ Haha. Nu kommer han och buffar undan mina armar, så jag inte kan skriva. Sånt kan göra mig så förbannad. Men jag får lägga band på mig, även om man kokar inombords efter de första 10 gångerna.. xD Han vill ju bara ha uppmärksamhet. Aja.. Jag får väl ta och gå ut och gå med skrället då :)

Hoppas alla får en riktigt bra dag, - det tänker jag ha iaf! :D

Ska försöka hålla mig borta från datorn så jag faktiskt får nåt gjort.. ;) haha.


På återseende!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0