En vanlig måndagskväll hos Kapten Neemo..

Haha.. Läste inlägget från i lördags.. Det lät bättre i huvudet än på bloggen.. ;) Det här med att vakna full och fortsätta dricka alltså.. När man läser det tycker man nästan synd om mig. Men det var inte alls så! Det var riktigt mysigt faktiskt. Inte direkt så att man gör så varje dag ;P haha. Men ibland är det skönt att bara glida runt, i sin egen lilla värld. Låtsas att allt är bra. Det ger lite energi.

Aja.. Lördagsnatten blev lite blötare än den borde ha varit.. Mnja.. Hm. Kan ta det imorron. Shit happens. Nu är jag på fötter igen iaf. :)

Åh!!! Och vet ni vad som hände igårkväll då!? :O Jag låg och sov.. Klockan var ca 19, och jag hade mått dåligt hela dagen så spenderade det mesta av tiden i sängen.. (Jaja, det är en annan historia.) Hursomhelst. Jag låg och sov. Sen vaknade jag av att Tenor stod vid altandörren och morrade. Sätter mig upp i sängen för att säga till honom, tänkte att det var väl nån hund som gick förbi utanför eller nåt. Nej!! Vet ni vad det var!?? :O EN TANT!! I MIN TRÄDGÅRD!! "Nej vad fan!?" tänkte jag, yrvaken, bakfull och hade inte direkt några kläder på mig. Undrade några sekunder om jag såg i syne, men nejdå! En tant med sin/sina hundar hade helt sonika klivit in i min trädgård, genom grinden, gick nästan ända fram till dörren och böjer sig ner. Tog ett ögonblick innan jag fattade vad hon gjorde - jag hade ju inget särskilt i trädgården? JOHODÅ! Hon SNODDE mitt rep!? Tenors leksak!? WTF!? Vart är världen på väg?! Kastade mig ur sängen och slängde på mig morgonrocken, öppnade altandörren men då var hon precis på väg runt knuten. Hojtade efter henne, tänkte skicka Tenor efter henne men såg bara försäkringspapper framför mig. Förbannad som aldrig förr, slängde på mig ett par skor och tänkte möta henne från andra hållet. Jojomän. Ut i snöregnet gick jag, i bara morgonrock och gympaskor. Folk måste trott jag var skvatt galen. Men hon var putsväck. Fan vad sur jag var! Tog inte två minuter så hade jag ringt både gotlandshem och polisen. Repet skiter jag i, det kan hon behålla om det nu är så. Men hon klev in i MIN trädgård! Genom MIN grind!! När (inte om) jag får tag på henne ska hon få veta att hon lever.. Hann bara se siluetten och det faktum att hon hade hund, men det räcker fan. Lär ju se henne igen, känner massor med folk i området och promenerar ju Tenor varje dag. Man stöter ju på alla som har hund. Så är det ju bara. Nej nu jävlar. Do not mess with me. Fulla ungdomar eller jävliga ungar hade jag nästan räknat med. Men en TANT! :O USCH! Jag känner mig så kränkt! Och läskigt var det. En siluett i trädgården i mörkret. Nej.. Hon ska få betala för det här. Kärringjävel. Man tror ju inte det är sant. Vilken fräckhet!! Tog ett bra tag innan jag slutade skaka av ilska.

Morr. (-_-) Nemo mycket arg.


---

Aja, gjort nytta idag iaf, städat och tagit hand om djuren. Tillochmed engagerat mig i en grupp på facebook. Brukar inte orka bry mig om allt småtjafs, men denna gången blev jag tom arg.. :O

Promenerade bort till Siga och käkade pizza med Bemman, Svön var sällskap och så gick vi hem till Jimmen och Lina och åt där. Mycket trevligt! Tenor var helt galen av spring i benen, då jag slarvat med promenaderna under bakfyllan.. Förlåt! xD Nu däremot, sover han som ett litet barn.

Det hade jag också tänkt att göra, gick och lade mig för mer än en timma sedan. Men kelade lite med kissarna först, tvättade Pollys sår (det blir veterinären imorron det) och så. Hon är så söt och springer runt med röda strumpor på baktassarna så hon inte ska klia. ^^ Min gamla röda strumpa, fastsatt med frystejp. Man tager vad man haver och sjunger det man kan. ^^

När jag släckt och skulle sovakunde jag inte, jag låg och fnissade för mycket. ^^ Det var länge sen!! Oftast brukar det ha att göra med tårar när jag inte kan sova.. Eller tankar. Men nejdå, jag skrattade så jag höll på att kikna. ^^ Av vadå? Åt Smirnoff och Tenor. Först och främst, Tenor sover hos mig i sängen. I fotändan. Han låter så roligt ^^ det är en talande hund jag har!! Han gnyr lite, korvar sig och yffar lite. Tillslut lägger han sig tillrätta - UPPOCHNER! Alltså, inte med huvudet i  fotändan utan med benen i vädret. ^^ HAHA. Sen sover han så, som en korv! Sen kom Smirnoff och ville bli klappad på.. Och så bet han mig!! :O Det var jättelängesen han gjorde det, när han var liten kissunge! Sådär kärleksnafsas lite, han hugger inte. Men fan vad ont det gör! Han nyper till i armen eller på händerna, men jag kan inte bli arg på honom när han nu för en gångs skull kommer och vill gosa. ^^ Så jag började fnissa. Vad är det för knäpp katt jag har?? Han bits när jag klappar honom! :D Aaahhahaha. Och inte lite heller! Så nu sitter jag här och småskrattar lite.. Har 1..2..3, 4, 5 ordentliga bitmärken på armen! Det gör så jävla ont! Han kör ful stil också, kryper in under täcket och biter mig i fläsket :P och spinner! Jag försöker låta bli att skrika och fortsätter klappa honom. Nöjd med sitt verk går han sen därifrån. "Tack matte, för att du klappade mig. Och tack för att jag fick bita dig lite. Du måste ju förstå att det är jag som bestämmer. Tvivla aldrig på det. Inte ens när jag låter dig klappa mig." Haha. Lustiga kisse, kungen i huset. Kanske borde döpa om honom till Hans Majestät, haha. Och Luna löper för första gången. Kan man heller inte låta bli att skratta åt..! :D Hon går omkring och mys-mjauar hela tiden. "Mmmmmrrrrrrauuu... Mrrrauuuuuu.. Mmmmmmmrraaaau." Vill att man ska kela med henne. :P

HAHAHAHAAAAH!! Nu ligger hon bakom mig på stolen och slickar mig på rumpan!! xD HAHAH!! AAAJ!!! Det är som att bli tvättad med blött sandpapper! Inte skönt!! Och Polly är lika hypersocial som vanligt. Spinner och vill helst ligga i ansiktet på en när man ska sova. Går inte det så ligger hon ovanpå mig. Tenor sover med benen i vädret, Luna går runt och är pilsk och mjauar och spinner och Smirnoff mysbiter mig i armarna. Och det enda jag kan göra är att skratta åt alltihop. Jisses.. Vilken helknäpp liten familj jag har.. ^^

~

Pink sjunger;
Oh, I've felt that fire and I've been burned
But i wouldn't trade the pain for what I've learned.


Och det är ju bra. Då har man ju inte förlorat nåt, skulle göra om samma sak igen osv. No regrets. Då kan man gå vidare och veta att det var värt det. Men vad gör man när man faktiskt skulle byta smärtan med lektionen som betalning..? När man skulle offra lärdomen för att bli av med smärtan. Vad gör man då..?

~

Nu gör vi ett nytt försök med sovandet.. ;) Wish me luck.
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0