Min dag

.. har faktiskt varit helt okej. :) Solen har lyst på mig, jag har kunnat kryssa av flera saker från min to do-list, och jag har haft jättetrevligt med en god vän!

Skolan var intressant! Vägen dit satt jag på bussen och pratade med Bent, det var ett tag sen man såg honom. Sen var det frukost och SvenskaB. Där ägnades lektionen åt att lyssna på några av mina klasskamrater som fick åka till Berlinstudiebesök för snart ett år sedan. De hade fått titta på koncentrationsläger och muséer och andra viktiga delar av Förintelsen. Det är mäktigt. Jag är riktigt avundsjuk. Hade velat åka. Men men. Spännande att höra på dem var det iaf! Vi fick lyssna på när de berättade och sen visade de en film som de hade gjort. Det måste ha varit väldigt gripande att få se allt det med egna ögon. Fy vad fruktansvärt. Vi diskuterade (!!) i klassen efteråt.. Om invandring, vart gränsen egentligen går mellan invandrare och svensk, folkmord i allmänhet, och massa andra intressanta saker. Första gången någonsin tror jag som det var nån mer än jag som hade åsikter. Det var faktiskt givande, det verkade som de för en gångs skull tog till sig något, tänkte efter och tyckte saker. Naturligtvis finns det ett och annat rötägg som bara säger saker för att provocera och försöka vara häftiga, men de flesta verkade iaf ta saker och ting på allvar. Det kanske finns lite vett i dem ändå. Inte ens rötägget fick så mkt erkännande, jag ställde direkta frågor till honom, men han bara slingrade sig och försökte vara rolig. Det var ingen som tyckte han var det. För en gångs skull. Skönt. Det gjorde iaf intryck på mig, men det visste jag ju. Det bästa var nog att se att de andra sopprötterna faktiskt tog till sig nåt. De fick lite mer respekt där.

Aja. Det var nog dagens viktigaste tror jag.

Sen gick Nemo till bussen, för hon trodde hon skulle få åka hem nu. Men icke. Min handledare ringde och sade att de satt ju och väntade på mig, hade jag glömt bort mötet som var inbokat idag..?? xD Tabbe. Klart jag hade glömt. Så det var bara att lomma iväg och sitta på möte ist. Men det var skönt att få det gjort, det kändes faktiskt jättebra efteråt :) mer hoppfullt liksom. Kände mig mer avslappnad. Äntligen någon som tror på mig.

Sen hade vi ju det lilla problemet med att jag hade en liten vovve hemma, skulle ännu in till polisstationen och lämna in pistolhandtaget jag hittade i lördags :-O och utan batteri på tfnen blev det svårt att hitta nån skjuts.. Tillslut fick jag låna Hedvigs lur och fick tag på superförkylda Marre som ryckte ut. TACK!!!!!

Till polisen då, sen hem, gå hunden och ner på stan en sväng med Amelie :) Mycket trevligt! Vi hade fått för oss att färga håret :) Så det är väl det jag har gjort till nu ;P Lekt med Amelie och färgat håret, druckit te och haft det allmänt mysigt.

Nu ska jag snart bli upphämtad av Mami och åka hem till henne en stund, hämta lite graj. Bl.a. sängen, om den får plats i bilen.


Och jaa, för er nyfikna - jag är såklart jättenervös för morgondagen ^^ date liksom. Amelie förstod precis, hon har heller aldrig varit på date. :) But I got her blessings. ;) Haha. Det blir nog bra.

Nej, stoppa nåt i magen kanske.

---

Dagens citat: "De kanske är bra, de kanske är dålit.. De veit man ju inte!" :D Kom hem Jong, vi saknar dig!
Dagens guldkant: Att solen var framme och att leka med Amelie. Och att träffa Marre :) vi är inne i en liten svacka.. ;P
Dagens skratt: Polly som nästan sträcker halsen ur led för att hålla koll på vart hunden är. ^^ I sidled! Haha!!
Dagens mums: CoCo :D
Dagens sämsta:
Bristen på pengar :'(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0