Okej, jag skaaa blogga istället för att twittra :P

Iaf en stund..

Kan rapportera klokt gårdagskvällen - den var riktigt mysig! Först var vi på lasarettet och hälsade på lilla kusin Siri som hade fått sina halsmandlar och polyper bortopererade. Jag fick mina halsmandlar bortopererade i augusti förra året.. Inte skönt! Jag kommer precis ihåg hur ont det gjorde, jag grät första gångerna jag skulle försöka äta nåt. Fick inte i mig annat än smoothies hela första dygnet. Så hur mådde Siri då, efter denna hemska upplevelsen? Utmärkt! :O Lite blek, men var uppe och skuttade, kunde prata (det kunde inte jag) och hade enligt sin moder redan fått i sig en macka!! :O Helt otroligt, jag var som förstummad! Mamma också! Hon var ju med efter min operation.. Det här var alltså på kvällen, och hon hade blivit opererad på morgonen! Fadern och syskonen kom efter en stund med ett mcdonald's mål till modern och Siri, jo hon norpar en pommes och tuggar i sig. UTAN EN MIN!! :O Nä, så är det. Den ungen är tåligare än de flesta och cool som en isbit. Min nya hjälte. SuperSiri.

Sen åkte iaf jag, moster Cat och mamma och tog en drive in på Max. Eller, jag och mamma tog en drive in, Catten glömde beställa (!!!!) och körde rakt igenom drive in:en ^^ MOHAHA, vad vi skrattade! Så hon gick in istället, och kom 10 min senare än oss hem ;P trots att hon var först på plats. Vi åkte hem till mig och åt iaf, första gången de var här efter the make over. De verkade inte ha alltför mycket att klaga på iaf ;) vi satt och myste och åt och pratade skit. Var riktigt trevligt. Kul med besök ibland i min lilla lya. Catten var för en gångs skull först med något inom cyberspacen (helt otroligt, jag gör ju inget annat än att surfa och mamma är ju datornörd nr. 1. o_O Man upphör inte att förvånas! :D ) och hade redan lyckats dra med mig på tåget - just det, Twitter! Så vi försökte naturligtvis få med mamma också :) Det lyckades! Hon är fortfarande väldigt skeptisk - men hon gick med! :D Haha!

Sen när de hade gått så satt jag vid datorn och smälte maten.. Så loggade Tommy in!! :D Min Tommy! Världens bästa Tommy! Min bästa vän och vapendragare! Okej, en av mina bästa vänner.. ;) Han har suttit på anstalt nu i ett halvår, pratade med honom senast på hans första permis, i dec. Ja det nämnde jag väl i nåt tidigare inlägg. Då sade han att han skulle få komma hem i mars, så jag har gått och väntat i nästan en månad på att förhoppningsvis få ett samtal eller nåt. Han byter ju nummer som andra byter underkläder, så han är inte så lätt att få tag på.. I perioder är han inte online på flera månader heller så nån kontakt där kan man inte räkna med. Men han loggade in på msn iaf! :D Och frågade om han kunde ringa! SJÄLVKLART!!! OMG! ^^ Han ringde och vi pratade i fan över en timma.. :P Åh, han hade försökt ringa mig så fort han kommit ut. Gullunge! Vad glad man blir av sånt! Han var helt utom sig av att få vara fri igen, och sade att det enda han kunde tänka på var att ta vara på sina vänner, åka och hälsa på alla och verkligen leva. Aaaw. :) Hoppas det håller i sig, att han inte hamnar i trubbel igen..

Jag räknar med dig på min fest T!! :D Ett löfte är ett löfte! ^^ Och så ses vi ju på Power såklart :)

Sen gick jag och lade mig, efter lite surfande.. Fått ordning på Windows Live MSN, laddat hem drivrutiner till camen (som inte funkade, men ändå!), fixat Java och Flash Player, och Samsung Studio-grunkan till telefonen.. Så snart så.. Är jag tillbaka på riktigt :) bara ZoneAlarm Trial versionen som jag ska hitta nån bra key till.. Och hitta alla mina favoriter igen. Leta upp alla bloggar jag brukar läsa. Ställa in allt rätt.. Sen jävlar.. :D

Åh.. :( Jag insåg igår att alla mina gamla sms som jag hade på datorn är borta.. Det gjorde riktigt ont att behöva inse det. Fy fan.. Får ångest bara jag tänker på det. Så jag skjuter undan det ett tag till.. :'( Inget att göra åt ändå, så det är bara att bita ihop och gå vidare. Alla minnen.. Av mitt P. Lika borta som han är. Det gör ont. Känns som att en del av ens liv försvunnit.. Och det har den ju.. Hu. :( Gone with the wind.
Som isen när det våras.. Som kärlek när den såras. Som tur utan retur.

Nåväl. Jag gick och lade mig iaf. Sov skitdåligt hela natten, sov mig igenom hela morgonen. :( Fan. Jag som skulle ha svenska idag. Blä.

Jo förresten, jag fick reda på vad det var för fel på mina ögon. Passade på att fråga optikern nämligen. Hon tittade i sin lilla apparat med sin lilla lampa och talade om att det inte var något att oroa sig för, bara något blodkärl som hade brustit. :) Sköööönt. Hon sade att det var sånt som hände ibland, kunde hända när man nyser, hostar eller kräks (ähum! xD min dag över hinken som var skyldig kanske..?). Så jag behöver inte oroa mig för det iaf :)

Nej hörni. Nu ska jag gå ut med Tenor. Sen ska jag kasta in en tvätt tror jag.. Och ta mig ner på stan och göra den traditionsenliga storhandeln nu när jag fått pengar. Sen ska jag beställa glasögon goddammit. :) Och Twittra. Moha. Det är roligare än att blogga! Tar inte lika lång tid, och jag kan göra det genom mobilen.. Det kanske man kan med bloggen med förresten.. Har dock inte luskat ut hur man gör än isf. Ska försöka fixa en sån där Twittergrunka här på bloggen. Så man kan se vad jag skriver här också. Men det är lite avancerat det där med HTML-koden. Har hittills undvikit att ens försöka ta reda på vad som är vad där. Därför min blogg ser så tråkig ut ;) haha. Men men.. That's mission for later. Och sen var det väl tänkt att jag skulle hälsa på på Mg42 också, fira JohanThomas..


To be continued alltså..
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0