Rofylld

Okej, bara ett inlägg till.. Det här var ett såntdär Moment som jag känner att jag borde nämna.

Jag upplever nämligen ro. Och det händer inte särskilt ofta.

Klockan är inte brutalt mycket, jag har varit i skolan idag och ska gå dit imorgon.. Det ser inte ut som ett bombnedslag här hemma.. Och det är tyst.. Nästan tyst. Micron brummar, med vetekudden i. Kissarna äter i lugn och ro, och Tenor ligger i hallen och tuggar på ett ben.. (Efter mycket om och men - för stort och hårt ben, Nemo lägger det i blöt en stund, Tenor testar, tycker det är tråkigt, Nemo lägger det i vatten en stund till.. T är fortfarande helt ointresserad, slickar lite på det bara. Nemo får en snilleblixt och häller lite mjölk på benet! Skam den som ger sig. Det funkade! Benhelvetet kostade en hundring nästan så tänkte inte ge upp i första taget, nej.)
Anywho.. Det är ingen katt som sitter på datorskärmen och viftar efter mitt hår och klöser mig i pannan, ingen hund som kommer och buffar och puffar och vill upp i knät/leker tafatt med katterna, ingen katt som mjauar eller bråkar med blommorna/klöser på tapeterna/fräser och morrar åt hunden som leker tafatt. Bara helt... Lugnt. Och skönt. Vad längesen det var jag kunde njuta av det. Kanske är så att vi börjar få in rutinerna lite, min lilla familj och jag. Pling! Nu är vetekudden klar!

Det känns för en gångs skull som jag kommer somna rätt gott ikväll. Nu när jag faktiskt kom ihåg att ta de där tabletterna. Och nu när jag fått möjligheten att varva ner lite. Det här med rutiner och sånt kanske inte är så dumt ändå.. Stressen, vart är den? Jissus.. Vad skönt.


Natti (igen)
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0