Stackars lilla mamma.. :(

Hon har varit så glad på senaste, ivrig på nåt sätt. VI har satt igång och packat och planerat en massa. För hon skulle flytta. Till Gutevägen! Hon var så glad, det var en perfekt liten lägenhet! Och bästa läget enligt henne själv. Så idag åkte jag hem till henne för att fortsätta, hämta graj o sånt. Sånt som jag inte kunde göra när hon var på jobbet, för hon hade låst dörren. xD Och så frågar jag nåt om bredbandet, om hon ska ha det i den nya lägenheten.. Så hör jag ifrån vardagsrummet - "Neeeej.. Det går inte..! Faan..!". Tänker att det där lät inte bra.. :-/ Går ut och på hennes min kunde jag tala om att nåt hade hänt så det kört ihop sig med lägenheten. Mycket riktigt. Tanken var att de skulle byta. Men hon tjejen som hade den andra lägenheten hade råkat ut för nedskärningarna och skulle inte ha råd med mammas lght.. :( Så det gick inte.. Fan!! Det som har varit bestämt skitlänge!! Usch, jag är så ledsen för mammas skull! Tillbaka på ruta ett liksom. :( Hon som har letat i ett år på bostad.. Bara letat och letat.. Och äntligen hittat nåt..! Så nej.. Fy fan.. Världen är orättvis... Stackars lilla mamma.. :'( Så jag blev kvar där. Blev inget flyttande av graj. Tar det imorrn eller nåt ist. För hon vill ju fortfarande bli av med allt.. Men kändes som hon behövde mig bättre där. Så vi satt i soffan och kramades och letade lägenheter.

Hittade en etta på Siga till salu! Haha, det är tydligen den precis ovanför Bemman! Lustigt.. Så vi åkte hem till Bemman en sväng och kollade på hur fint han har gjort i sin. :) Den är exakt likadan. Mamma tyckte det var så litet med 30 m2 så jag ville visa hur stor skillnad det kan bli om man utnyttjar utrymmet rätt.. Hon blev lite gladare iaf. :) Vad gör man inte för en liten ledsen mamma?

Hon blandade sig en drink förut.. Jag brukar vara rätt öppensinnig vad gäller drinkar, men den här var fruktansvärd. Alldeles giftröd och luktade mycket starkt av artificiellt körsbär. Jag smakade lite. Höll på att kräkas. Vet ni vad den smakade som!!?? PRECIS exakt likadant som en halsontsbedövningsspray som vi hade när vi var små! (Från USA förstås, vart har de annars halsontsbedövningsspray för barn som smakar så starkt av låtsaskörsbär!?) UÄÄCK! Jag tror det hette Sourze.. Det mamma drack alltså. Tillsammans med nåt annat. Precis likadant.. Hu.

Nu är jag så hungrig att jag skakar.. Så ska gå och se vad som finns för skoj att äta i huset. Sen ska jag promenera T. Sen återkommer jag nog en stund..

See ya!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0