Tisdag (ännu datorlös)

Huvaligen, jag saknar min dator jättemycket :( var inne på PC Roma förut, men de hade inte ens börjat fixa med hddn.. Förhoppningsvis kan jag ta med den hem idag iaf. Då blir det nog en helkväll med att installera om alla program (tröttsamt värre), och musik. Jisses, vad skulle jag göra utan musik.. När man har den tillgänglig hela tiden så lyssnar jag inte så mkt faktiskt, men när man vet att den inte finns där, och så har man inget att göra.. Det känns tomt. Jahaja, vad har jag gjort nu när jag inte har någon dator då?

Nu tänker ni säkert att jag har lagt om hela mitt liv, blivit nyttig, börjat TRÄFFA folk istället för att sitta vid datorn.. Mja. Delvis rätt. Umgåtts med folk har jag ju gjort. Men nyttigare än förut skulle jag inte vilja påstå.. Bara haft tråkigare.. Sett på TV istället, och det var inget bra byte kan jag säga - vad fan är det för skit som går på tv nuförtiden egentligen??

Lördagskvällen blev rörig, början var rolig iaf.. Gick hem från Bemman, ut med Tenor, sen gick jag hela vägen bort till Mejan och gick på studentfest. Mycket promenerande blev det. Och festen var.. Hm.. Intressant.. xD Grisigare fest var länge sen.. Nej.. Jag har nog fan aldrig varit på nån grisigare fest.. Men man ska väl inte klandra dem, de festade iaf.

Sen gick vi ner på O'Learys (jag, Bent, Pelle o Jonas), men det var inte så mkt drag där.. Fick mig en rom och cola av Pelle :D (TACK!!) - det var så längesen!! Jag saknar rommen.. <3 Det är fan riktigt gott det. Hittade en snubbe på festen med Captain Morgan's iofs, men det fick man dricka rent ;P funkade bra det med. Hehe.

Till sist dissade jag tråkgrabbarna som blev kvar på O'Learys och gick till Lillebror ist. Helt okej. Lång historia, kvällen slutade i tårar och bröstsmärtor. Marre. <3 Men som tur var så löste det sig på söndagen.

Söndagen gick åt till att försöka sova, utan framgång. Sen åkte jag hem till mor min och hjälpte henne packa inför flytten. Fick en del böcker, handdukar och lakan för besväret. Fast.. Mest satt vi och tittade på gamla bilder från hennes och Thea's Israelresa!! :D De var där när mamma var i min ålder, jobbade på kibbutz i 3 månader :) Mamma hade inte sett bilderna sen de kom hem, så det var riktigt roligt att få vara med och återuppleva allting med henne! :D Vilka historier!! Att min lilla mamma var en sån vildbase ;P Vi har en del gemensamma drag, det är tydligt det.. Men mor var mycket värre än mig. Nog om det. Väldigt roligt att höra på hennes historier iaf! :D Längtar ut i världen ännu mer nu.

Kvällen var jag bara hemma, fixade lite.. Såg en bit på Beck, sen somnade jag.

Måndagen blev seeeeg, var så sjukt trött. Efter helgen antar jag. Var på Framtidsdagen Säve, miljoner föreläsningar och seminarier, informationsbord och folk precis överallt. Mycket info, lite tid. Puh. Fick ångest tillslut och var tvungen att gå ut och sätta mig på trappen :( Hu. Totalpanik. Ingen koll på nånting. Det mest givande måste jag få lov att säga var föreläsningen av EURES - om att åka utomlands och arbeta. Lite regler och tips på hemsidor och företag, vad det finns att välja på och lite hur det fungerar. Det var utan tvekan det bästa! Fan vad jag är sugen nu. Dra till Nya Zeeland i några månader eller nåt. Australien skulle jag vilja se. Kanada kunde man också åka till rätt enkelt. Och allt inom EU var rätt lätt. Åh.. Det värker lite i hjärtat när jag tänker på att jag sitter fast här ett tag till. Längtan är obeskrivlig.

Sen gick jag hem och lade mig. Vädret var helt underbart btw!! Härliga solen!! <3 Fick mig iofs att längta ännu mer.. xD Men aja. Man får vara glad för det lilla!

AAAAAHHHHH!!!! :D :D :D Marre har fått en EGEN LÄGENHET!!! :D :D På GRÅBO!!! OMG!! Så jävla underbart!!! :D Snart kan vi ränna hos varandra dagarna i ända ^^ Wee! Jag är så glad för hennes skull! Vet ju verkligen hur jävligt det är att bara behöva "bo" överallt, ständigt på jakt efter ny bostad.. Det är en sån stress. Så mycket energi som bara försvinner där, det är helt otroligt. Fan vad skönt det är att äntligen få ha ett hem. Ett riktigt, eget hem. Jag är så glad för hennes skull! Vet ju hur det känns! ^^ GRATTIS gumman!

Oj, nu ska jag upp på lektion igen.. Undrar om det är nån som läser mina milslånga inlägg längre :P haha. Blir ju så när man inte kan uppdatera så ofta.. Sry about that..

Vi håller tummarna för att min dator är up and running igen ikväll då!

So long, suckers!
/Kapten

Kommentarer
Postat av: Rickard

Här är en som läser rubbet!

2009-03-17 @ 15:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0