Etik......

...... Fan... Nu har jag kört fast igen.. Lyckades tillslut komma igång, och har skrivit ett helt A4. Men inte riktigt om det jag skulle.. Gghh... Jag skjuter på problemen som vanligt.. :( Jag har skrivit om vad jag tycker om etik i allmänhet, och "rätt och fel" i synnerhet.. Men det var ju inte det som var uppgiften.. Uff.. Vi ska välja mellan tre etiska dilemman.. Och jag vet inte vilket jag ska välja..

Dödshjälp, handikappade och köpt sex, Kristian von Hornsleth och det faktum att han har köpt rätten till en hel bys invånares namn, döpt om dem till Hornsleth allihop och säljer bilder på dem som konst.

Skitsvårt alltihop. Dödshjälp är så himla komplicerat, handikappades rätt att köpa sex tycker jag har mer att göra med sexhandel i allmänhet och inte så mkt med just handikappades situation.. Och den där Hornsleth. Vart ska man börja liksom..? (-_-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0