Fiffigt..

Vad gör man när man steker köttbullar, men inte orkar vänta på att de ska bli genomstekta?

- Man delar dem på mitten och steker mittensidan :) haha.



Vi var på ett bygge idag med skolan, och skulle mäta upp en trädgård. Peter Malkan var platschef, haha, han kände till och med igen mig. :) Det var kul. Jag gillar honom. Nylander (den lilla) var där också. Och en hel hög med små pojkar som aldrig verkade ha sett kvinntimmer förut.. x( Suck. Ska man skratta eller gråta? Det var väl ganska roligt :) jag gillar att mäta och räkna och skriva och bygga och planera. Tråkigt att vår lärare typ tog över så vi var flera stycken som inte hade nåt att göra.. :-/ Är det inte meningen att det är eleverna som ska jobba liksom..? Kände inte att jag lärde mig så mkt som jag kunde gjort idag.. Hon skötte lasern och skrev ner siffrorna och vi fick flytta runt pinnen och flytta avläsningsinstrumentet. Yay. En i taget hade nåt att göra. Hm.. Inte så värst pedagogiskt. Jag och Kitte åkte tidigare till slut..

Fick reda ut lite tankar och känslor hos shrinken idag också.. Det var skönt. Men jobbigt. Är trött nu.. Äter mat. Tyckte det var starkt. :( Sköljer ner med mjölk. Har nu fått ut inbjudningar - iaf några - till mitt party i sommar.. Känns skönt att ha det gjort.

Äh! Och vet ni vad! Jag och Amelie tog en promenad med Tenor förut. Och så kommer vi i skogen, möter en tant som knappt kunde gå, rollator hade hon. Vi gick förbi, tänkte inte mer på det. Så helt plötsligt dyker det upp en Collie! Ur ingenstans! Fram och hälsa på Tenor bara, visst, varsågod! Tur som fan han inte är aggressiv, annars hade tant kunnat bli en hund fattigare. Jävla idiot. Stod typ 20 meter bort med sin rollator och bara glodde. Vad fan!? Jag blev förbannad, kan man inte ha koll på sin hund ska man fan inte ha hund. Usch. Kärringjävel.

Och nu står min älskade lilla bil på parkeringen igen. :) Det känns tryggt och bra. Det låter konstigt, jag vet - med tanke på att jag bor på gråbo. :P Men känns bra att ha den i närheten. Nu är det "bara" nåt elfel kvar.. Hmpf.. Elfel är inte roliga fel.. Den startar inte om den har stått ett tag.. :-/ Batteriet ska vara bra, men tänkte åka till en mack och testa det.. Om det inte är batteriet så är det bara att börja leta nåt som tjyver ström. Tjoho, vad sånt är roligt. Men men. Sånt är livet.

Nu är både jag och djuren mätta och glada, och jag och Tenor ska ta en prommis till idag innan det räknas som kväll och vila. Hockeyn börjar om en kvart.. Hade iofs vart kul att se, jag har inte sett hockey på superlänge. Får fundera på det..

Nu - byta strumpor och promenad i det lilla av solen som finns kvar. :)


See ya!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0