GRYM!

Faaaan vad jag är GRYM!! Backade in mellan cyklar och buskage, 10-15 cm på vardera sida - KLOCKRENT! :D Ha! Fan vad NÖJD jag blev!! Där fick ni! Förutom stoltheten att få visa mina OTROLIGA backningsskills för alla ingen som såg mig, så fick jag dessutom mycket kortare bit att bära de tunga jobbiga krukorna.. :) Grejt!

Puh. Har inte alls hunnit med allt jag ville idag.. :( Men så är det väl när man är hemma och sjuk.. Man fixar inte riktigt lika mkt som annars. Och jag som inte fixar särskilt mycket ens då.. :( Blä. Men hämtade saker hos Mirjam idag, lite spaljéer och hönsnät. Och blev matad med vad som måste vara världens absolut äckligaste hostmedicin! Uäck! Men men, får medge att den hjälpte.. Hade en trevlig stund med M och mamma.. :) Gav tillräckligt med energi för att orka klippa gräset.. Nu är jag å andra sidan totalt utpumpad och orkar inte göra ett handtag mer idag.. :(

Fick lite panik nu här inför helgen och alla "tänk om".. Men det ska gå bra.. Håll fötterna på marken bara.. Det gäller att ha ett mål och att hålla fast vid det. Ett nej. Ett obevekligt "nej, jag vill inte". Inte ge sig in i några diskussisoner, inte tjafsa, inte bråka, inte prata, inte lyssna, inte nånting. Bara nej. Inte låta sig provoceras. Bara rätt och slätt nej. I can do it, I know I can.

Det är som att förbereda sig inför strid, dubbelkolla allt, se till att man klarar av att stå emot angreppen. Jag kör 100% defensivt. Eller 95% iaf. Ut med försvaret, upp med sköldarna, kolla så att rustningen inte har några avgörande skador. Ladda, ladda, allt handlar om förberedelse. Nu tar jag upp vindbryggan. Here goes.


Note to self:

Faktorer som gör mig instabil -
Alkohol
Ätit dåligt
Sovit dåligt
Inte nöjd med mig själv och saker jag borde gjort
P-pillrena
Medicinen
Grubblande


Åtgärder för att hålla mig stabil -
Ta sömntabletter trots att jag blir död dagen efter.. :(
Var effektiv imorgon fredag! (städa, handla fästingmedel + halsband, duscha T + borsta och klippa klor, tvätta, ritningen)
Hålla mig sysselsatt - fredag fullt upp, lördag lövstadagen på morgon+fm, sen hem, fixa och em kalas på farmen.
Kom ihåg medicin och p-piller! Tänk på deras effekt!
Ät ordentligt och regelbundet
Drick måttligt


Jo, och om det är nån som är intresserad så är det maskrosorna och tusenskönorna som regerar nu. Med smörblommor, vitsippor och forsythia här och var. Tulpanerna håller på att blomma över, men Mirjams persikoträd blommar :) och plommonträdet likaså.


Giv mig styrka!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0