Hosta, skvaller och lammstek..

Kom precis (eller ja, för en stund sen) hem från en MYCKET trevlig kväll hos Marre, Katja och David! Först lek med M och K, sen fix hos dem.. Långpromenad med Katta och prat med Rickard! Saknar han!

Sen följde Katta med upp och vi satt och pratade hur länge som helst, några glas vin blev det också.. Sen åt jag, Marre, Katja och David en helt underbar lammstek som inte smakade det minsta kofta! Tillsammans med potatisgratäng och rödvinssås frossade jag i mig den underbara måltiden. Tack Marre!!! Imorgon får jag hämta mina saker, det blev för tungt att bära..

Hosta och skit har jag haft hela dagen och natten, fick knappt nån sömn alls.. Några timmar nu på morgonen (trots jävla slagborren som fick mitt huvud att vibrera) fick jag iaf, tack vare ett par öronproppar. Jag lovar, öronproppar är klart underskattat. Dagen har varit plågsam, kan inte prata några längre stunder och skratta är inte att tänka på. Blir hostanfall bara jag tänker på nåt skoj. :( Blä.

Det är konstigt, för typ ett år sen längtade jag bort när jag var hemma, och drog på hemgången så långt som möjligt när jag var borta.. Jag hatade att komma hem, det knöt sig i magen när jag klev innanför dörren. Kom hem till ett berg av disk, ett kylskåp fullt av mögliga saker, fulla kattlådor och ett äckligt golv fullt med saker och kläder. Nu däremot, så längtar jag hem när jag är borta och drar mig för att gå hemifrån. :) Det är så stor skillnad. Jag tycker det är roligt. Tänkte på det nu på vägen hem från Marre.. Nästan småsprang hem, längtade efter min vovve och mina kissar, min säng och lugnet hemma. Så jävla skönt. Det hade jag aldrig trott för ett år sen. Att jag skulle längta hem, trivas hemma. Tänk, vad saker kan ändras på ett år.. Tänk vad en vovve, lite pengar och lite ordning kan göra.. Äntligen, efter 16 år, så har jag ett hem igen.

Det känns ju bara helt underbart.

Nu ska jag gå och lägga mig i MIN säng, i MITT hem, med MIN vetekudde, klappa MIN hund och MINA kissekatter godnatt och förhoppningsvis sova lite genom hostan och drömmarna.. Imorrn blir det tidigt, oavsett om jag orkar gå till skolan eller inte. Det ska installeras bredband här och folket med slagborren kommer invadera min lilla lägenhet imorrnbitti.. Uuuhh. :'( Måste möblera om innan det.. Och jag orkar verkligen inte fixa det nu, så det blir upp tidigt som fan imorrn och fixa det då.. WHOHOO!

Nu däremot - är det natti.


Puss o kram skumbanan
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0