Internet funkar igen!

Min vanliga tur då.. Fick lite mat i magen, diskade lite, och passade på att gå ut med Tenor när det hade slutat regna. Allt var frid och fröjd och jag hade tillochmed tänkt ge mig ut på äventyr när jag kommit hem igen. Men icke då. Till att börja med fick jag helt plötsligt supermegajätteont i magen. :( Alltså riktigt sådär som att nån sticker en kniv i en.. Inte skönt. Värmde en vetekudde och tog en värktablett, tänkte att det kunde bli bättre då. Men det blev det inte. Ungefär samtidigt dog mitt internet. Men vad roligt. Fick inte igång det igen så stängde av skitdatorn och gick och lade mig. :(

Sov skitdåligt pga magen som kändes som den satt i ett skruvstäd med taggar på. Så gissa vad - jag försov mig i morse! Yay! Dessutom verkade det som det skulle bli fint väder idag så lämnade halsduken hemma och tog converse på fötterna. Big mistake. Missade en lektion Hund - fan! Men de hade tydligen bara gått igenom lagar och sånt.. Hade med mig Tenor, han var jätteduktig!

Från lunch har det regnat. Och blåst. Höll på att frysa häcken av mig. :( Och blöt om fötterna är jag också. Blä.

Efter lunch hade vi Katarina, vi pratade om hundens signaler!! Hur spännande som helst! Vi läste i boken och hon berättade massa. Hon är så otroligt bra på att berätta, väldigt pedagogisk! Visar och demonstrerar och berättar. Skitbra. Så såg vi en film om hundens signaler, främst lugnande signaler de använder. Och hur man själv kan använda dem. Känns som jag har lärt mig hur mycket som helst idag. :) Såna dagar är bra dagar.

Sen fick vi se när Katarinas hund Yang fick träffa Carolines hund Mini, och se signalerna live liksom. Det var inte så spännande, Mini var inte så intresserad. Men sen när de andra hade gått så släppte vi ihop Yang och Tenor. Det var lite mer action där! Men det gick bra, över förväntan. :) Det är nyttigt för honom att träffa andra hundar. Och för mig att lära mig hur jag ska bete mig. Superbra. Men blev himla blöt om tassarna, eftersom vi var i änget.

Fick lite handlat Maxi på vägen hem.. Skönt. Nu är jag äntligen hemma, internet funkar igen, och alla mina älskade små djur ligger och sover. :) Utom Polly ser jag nu.. Hon ligger bredvid Smirnoff och tvättar sig. Sötkatt.

Hmm... Jag är lite orolig för Smirre.. Han går och pinkar nästan hela tiden. Jätteofta, typ en gång i kvarten/halvtimmen. :( Tänk om det är urinvägsinfektion? Han verkar inte ha ont någonstans, och han reagerar inte när man känner på honom.. Men ändå. Får ringa nu i dagarna och rådfråga farbror veterinären.

Nu ska jag bara mysa. :) Plocka upp min handel och gosa lite med kissarna. Sortera papper hade jag också tänkt.. Har en massa små högar överallt. Eller hm, de börjar bli stora nu. x( Och många. Men först qualitytime med missarna.

Håll nu tummarna för att mitt internet fortsätter att fungera! Isf skriver jag en skvätt lite senare också :)


To be continued..
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0