Kusiner, vin, lammstek, Narnia, vårregn och flytt!

Puh! Vilken helg! Vet inte när jag skrev sist, och orkar inte kolla heller..

Valborg blev till en början bra! Jag låg mest och solade hela dagen - så otroligt skönt! Sen var det en sväng på stan med mor min. Efter det en välbehövlig dusch och sen iväg till Rasmus på grillkväll! :D Ett helt gäng härliga människor + grilla + alkohol + kameror = WHOHOOO! :D Hade jätteskoj hela kvällen! Kul att vovve var med också, han var superduktig :)

Vi gick vidare - nej det gjorde vi ju inte, Henke körde ju - till Rasmus egna boning och festade på där en stund :) sen var det ner på krogen som gällde.. Fast jag fastnade på stora torget och frös häcken och fingrarna av mig. Hade ett lååååångt deep talk med Frida över tfn. Sen var det ingen idé att gå ut längre.. Gick upp till max och käkade, sen hemfärd och tillslut sova efter den långa kvällen.

Morgonen efter mådde jag inte hallon. Gick till slut ut och lade mig på gräset istället :) med täcke, kuddar och hela baletten. I skuggan såklart. GUUUUUD vad skönt! Precis perfekt lagom varmt/svalt. Sen blev det varmt och vi blev hungriga, så gick ner till affären och köpte oss en riktigt fin picknick. :) Mumma med grillad kyckling, potatissallad och baguette. Sen sola och leka med kameran. Tjohoo vad det är skoj! :D

Kvällen var inte tänkt att bli lugn, men det blev den ändå.. Tog en lång skön kvällspromenad och bara gick och njöt av alla färger och dofter. Stannade sedan hemma för att finnas tillgänglig, men det behövdes inte så blev en "tidig" kväll för en gångs skull. Sov inget vidare, men när gjorde jag senast det..? x(

Nu ska vi se.. Vilken dag är jag på.. Jo! Lördag! Kom upp lite senare än jag tänkt, låg och solade långt om länge. Sen kom syster yster hit och vi satt och pratade och hade allmänt trevligt ett tag. Efter det rallypackning, hämta mamma på stan och bege oss ut på landet! :D Kusin Lisa var nämligen nere och hälsade på, med sin syster Linda och deras Ann-Sofie, sen var Ann nere också - hela gänget från Stockholmstrakterna. Superkul att träffa dem igen! Det var längesen nu!

Till kvällen planerades ordentlig middag, och i väntan på steken så satt jag, mamma, Ann och Catten och diskuterade det klassiska problemet med män. Puh. Och tog några glas vin gjorde jag och mor, som inte körde. Det var.. Intressant. Det är alltid nyttigt att höra andras synvinkel på saker och ting. Men mycket klokare blev jag inte.. Tyvärr. Mitt huvud går ju inte mindre på högvarv för att man får ännu mer att tänka på liksom.. Men trevligt var det. Och nyttigt.

Sen kasta oss iväg till lusthuset på Borgvik med maten (lammstek med vitlök och rosmarin, tillsammans med potatismossallad). Satte oss att äta fortare än kvickt, så inte steken skulle kallna. Helt himmelskt gott var det!! Mums! Åt så mkt samvetet tillät, men hade utan problem kunnat få i mig mer ;) som vanligt.. Haha. Här, i solskenet/solnedgången satt alltså hela gänget och åt gott, drack vin och hade det supermysigt. Man kan inte ha annat än roligt med de här människorna förstår ni. :)

Dukade in, lekte med hunden och sen vankades det spel... Uuuuhh vad läskigt, det tyckte både jag och mamma. Men vi lät oss övertalas, och tur var väl det! Lappleken var bland de roligaste lekarna jag varit med om! :D Jag kan förklara reglerna nån annan gång, och jag LÄR ta med mig leken till kommande fester! :D Mycket skratt och skoj, ståhej och liv blev det. Vi hade roligt ända tills sent, och sen var det med vemod man tog avsked och lämnade fastlänningarna efter en kort men intensiv tid tillsammans. Saknar er redan!!

Nattlig prommis med T på Gammelgarnslandet, helt underbart. Gick i månens sken och bara insöp luften, lukterna, känslan, marken.. Allt. Mitt hem. Min hembygd. Man kunde nästan känna havets närvaro. Och alldeles lugnt och stilla var det. <3

Sov otroligt dåligt, på sin höjd några timmar under natten. Ont i ryggen har jag haft nåt fruktansvärt nu på senaste.. Börjar nog bli dags att ta upp striden om resårmadrassen snart.. :-/ Vaknade hungrig som en varg, vilken lycka när jag insåg att jag packat ner det sista av baguetten och skagenröran hemifrån! Catten hade nämligen inte så mkt till frukost hemma.. I väntan på henne och frukosten så tog jag vovven och skulle ut och gå. Fastnade hos Ps mamma Eva och blev där och pratade med henne ett bra tag. Hon är så mysig. Jag gillar henne. Gick därifrån gladare och med en burk fikonmarmelad (som btw vad helt gudomlig!) och en burk viltgelé. Snällis.

Hann inte iväg på nån promenad för Cat kom tillbaks. Lyxfrukost och mys med kusinerna Selma och Siri. Städa Cats bil, lek med barnen, mor och hunden i gröngräset, bus och mys. :)

In till stan, kidnappa Selma och Siri, hem till mig och äta och se på Narnia. Sen hela armén borta, andas ut lite.

Världens härligaste kvällspromenad, lagom i skymningen. Bara njöt av den explosion som kallas våren. Boken har slagit ut sina intensivt ljusgröna blad, och hela bokskogen här borta bara lyser. Tillsammans med den mörkgröna och vita, fluffiga matta av vitsippor, hundkäx och kirskål som tagit över marken, ger det en riktigt mysig, nästan trolsk känsla.. Hade det dykt upp små féer och älvor där och då hade jag inte alls blivit förvånad. Körsbärsträden blommar, de har nästan blommat över redan. Forsythian står i full blom och ser ut som den brinner. Kastanjen bara väntar på att få öppna sina parasollblad. Nästan alla buskar och träd har fått små gröna knoppar och blad.

Och jag bara njuter av varje dag som går.

Inatt har det regnat också. Ett riktigt såntdär vårregn. Solen var inte framme i morse (första gången på länge förresten), men jag vaknade tidigt ändå. Släppte ut Smirnoff och såg att gräset var blött. Kunde bara le. :) Riktig sommarkänsla. Fåglarna som kvittrar, allt är grönt, det är svalt ute, inte kallt. Och så regnet på det. Mm, underbart.

Idag skulle jag hjälpa Marre, Katja och David att flytta, men det behövdes tydligen inte.. Skönt.. Var där borta en sväng förut, såg förjävligt ut :( måste ha vart en riktig pundare eller nåt som bott där innan.. Äckligt, ostädat, förstört. Stackars Marre.. Bara krångel med hela skiten. Men men. Hon har en lägenhet nu iaf :) som är bara hennes.

Men om ingen behöver mig, ska jag gå och ta en macka med dadelmarmelad och gosa ner mig bland vetekuddarna igen. Faktiskt. :) En stund iaf.. Sen ska jag gå ut.

Ursäkta längden, men så går det när man slarvar på att uppdatera allt.. ;P


Simma lugnt!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0