Livet..

Det kanske är vädret, eller tiden på året.. Men nånting idag har fått mig att tänka på mitt liv.. Halvvägs till 40 och jag är varken världsberömd, förmögen eller har en framgångsrik karriär.. Ingen av mina drömmar har besannats.. Jo, förresten. :) Den om att ha hund. Men jag måste ju erkänna att jag är otroligt stressad - hur i helvete ska jag hinna med allt jag vill göra!? Man har ju bara en livstid på sig..

Hu.. Allt jag vill göra, alla liv jag vill leva.. Alla ställen jag vill bo på och resa till.. Alla människor jag vill möta.. Allt jag vill lära mig.. Hur ska jag hinna med det..? :( Jag blir så otålig också.. Jag vill ju NU!

Men men.. Jag får lov att säga att jag trivs bättre och bättre med mitt liv här. :) Det trodde jag inte. Men jag gör mig mer och mer bekväm här i mitt hem för varje dag.. Det är ett hem, inte bara nånstans man bor. Skönt är det.. För varje sak som faller på plats lugnar sig min själ lite.

Idag har jag varit någorlunda pigg! Kunde sova ända till halv 7 imorse! :D Alltså klokt sova, inte vakna hela tiden! Jätteskönt, har verkligen fått saker uträttat idag. Köpte nytt halsband till T, och en badleksak (vem försöker jag lura, förr eller senare druttar han i igen). Köpte halsband och p-piller till katterna, så snart får de gå ut. :) Skulle köpa fästingmedel idag med, men det var så insatans dyrt, så det får vänta..

Städa ordentligt har jag gjort också, diskat och moppat.. Och sorterat alla högar med papper och tidningar och skit!! SKÖNT!!

Hann leka en sväng med T också ute. :) Inviga nya leksaken. Det är som en freesbee ungefär. Han älskade den! ;D

Annars har jag mest tagit lite tid till att fundera och vara med mig själv.. Det känns som jag kommit nånvart idag. Vet inte riktigt hur, men ett mått av självinsikt har jag fått, lite perspektiv, och vuxit lite känner jag. Det känns alltid bra.

Fick rycka ut och hjälpa mamma handla.. Hon köpte grillad lax och potatissallad till mig för besäret :) moha, det var mums!

Nu är alla utfodrade.. Ska ägna lite tid åt mina djur, bara mysa, lyssna på musik, sätta på dem nya halsbanden och borsta Tenor.. Klippa klorna ska vi göra med. Sen dammsuga igen, för det LÄR bli skitigt igen. Men det gör inget. ^^

En lugn fredag för mig med andra ord. Blir en lång dag imorgon.. Träningstävling i aguility med T, det ska bli spännande :P haha. Jag tror aldrig han har sett en aguilitybana. :P Men men, man har inte roligare än man gör sig!


Hoppas alla ni andra får en trevlig kväll!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0