Uff.. Hård helg och händelserik måndag.

Eftersom jag är otroligt trött och egentligen borde sova, och hela anledningen till att jag skriver är att jag tänkte bli lite tröttare så jag faktiskt somnar, så tänkte jag inte berika er med en lång utläggning om min helg, utan bara ta med lite här och där.

Fredag: Solarium tillslut - skönt. Tankar och känslor så man blev tokig, vin hos Marre, mycket prat, Frida och jag hatade karlar och känslor tillsammans. Mer vin. Smink. Promenad hela vägen ner på stan, dansa på Munken tills fötter och alla andra kroppsdelar värkte. Träffade Draggen i Hitta Nemo!! Hur coolt är inte det då! Hammarhajen är det, för er som inte är så insatta i filmen. ;) Var allmänt dryg, så alla som stötte på mig denna kväll blev nog tämligen besvikna. Haha. Men jag hade roligt iaf, och det var ju det som var huvudsaken. Maxmål och promenad hela vägen hem har jag för mig. Med min älskade lilla Frida.

Lördag: Tokbakis. Vaknade sent, men bara att rycka upp sig och dricka några liter vatten. Fick gott om tid på mig att göra mig i ordning, haha. För en gångs skull inte jag som är sist. ;) SAMUEL! Men fin vart jag. Sen var det bita ihop och åka ut till Lummelunda och fira Annas 20årsdag. Mycket trevligt! Spelade kubb, träffade en Elin och hade allmänt mysigt. Skjuts av min alldeles egna Sanne hem till hunden, och sen prommis ner till stan. Skjuts av skumma men trevliga typer. Spännande att lifta, borde man göra oftare. Hah. För lång kö till Munken så bidde Brorsan. Jättetrevligt med massa folk man kände. Nästan alla mina små pojkar träffade jag. :) Sen vart klockan 2 och slut på det roliga. Väska, jacka borta, ingen på Lillebror kunde hitta nåt. Panik, ångest, hjälp av Martin, fick låna lur och tröja. Min värld rasade där ett tag. Vovven hemma, ingen nyckel och inga pengar till Securitas. Kändes inte så jätteroligt. Hittade nyckel som jag gömt, som TUR var!! Och världens bästa Martin gick hela vägen med mig hem. Fast att han bor vid Signalen. Underbaring. <3 Vad vore man utan vänner? Somnade smått totalförstörd i min egen säng till slut. Såklart fick Tenor sova med mig, jag hade ju saknat honom och varit så orolig för hans skull. Min bäbis.

Söndag: Bakfyllesöndag som hette duga. Tydligen inget bra för dagen-efter-hälsan att först svepa två tequila och sen behöva handskas med panikångest över väskan som innehöll mitt liv. Mådde som ett djur. Försökte sova bort så mkt som möjligt av dagen, men hade hjärtklappning och svårt att andas så blev mest mardrömmar och bröstsmärtor. Gav upp tillslut. Kunde inte få tag på nån, luren (den trasiga) hade jag glömt hemma på kvällen så den fanns ju lyckligtvis kvar. Går inte att göra så mkt med dock, bara skriva sms från datorn och svara i tfn. Så kunde inte heller ringa nån för att leta reda på väsksatan. Så satt mest här och funderade på vad fan jag skulle ta mig till utan mina saker. Hela mitt liv ligger i den väskan. Plånbok (visserligen utan pengar, men ändå), mp3spelare (som dessutom inte funkar nåt vidare), almanacka, skrivblock, dagbok, p-piller, hemnycklar, linsvätska, telefonen (den som inte har ett fungerande batteri men som går att använda knapparna på) osv. Inte ens mitt kontokort ligger i väskan, jag hade det lyckligtvis i fickan. Men jag känner mig helt otroligt naken och handikappad utan alla mina saker. Men men. Bara att ta sig samman, vi skulle ju på 9årskalas på landet, med grillat och tårta. Pust och stånk, hängde i princip med huvudet utanför fönstret, mamma fick köra ut. Som tur var mådde jag lite bättre när maten serverades, och Hjalmar fick en Skäggspuggare/Häckspuggare (späckhuggare) i present. Mycket lyckat. Söta kissungar, man ville äta upp dem. Alternativt ta med dem hem.

En otroligt trött och sliten Nemo var det som somnade söndagnatt.

Idag har mest vart åt helvete. Folk i klassen styr och ställer och ordnar helt utan att kolla med varandra. Bestämmer och har sig, alldeles på egen hand. Om VÅR student. Blir så jävla less. Vem fan kom på idén att ersätta det helgrillade lammet med Maxburgare!? Jävla idioti. Tar beslut för hela klassen på egen hand.. Bra där. Man lackar ju ur för mindre. Helt sanslöst.

Matilda tröstade med shopping, Amelie med kramar och positiva ord och mamma med nachotallrik på Joda och glass på hamnen. Det behövdes! Alltihopa! TACK! Sen till Marre, fått låna en lur av Katja (tack!!), får hoppas den funkar.. Blir experiment imorrn.

Och nu ett tag har jag legat i sängen och haft allmän panik och ångest över allt som jag inte längre har koll på, helt enkelt för att all min koll ligger i min blommiga väska som är på vift. Ingen lär ha nytta av den, så det är liksom ingen idé att behålla den.. Innehåller inga pengar, en trasig mp3 och mina komihåg-lappar. En sjal från katthemmets loppis. Själv kan jag inte leva utan den! Har möten och tider till höger och vänster, och telefonnummer och alla kom-ihåg-att-köpa/göra-innan-mösspåtagningen/balen/studenten-saker. Får ångest bara av det faktum att mina listor är borta. VAD FAN SKA JAG GÖRA!? Och I VILKEN ORDNING?! Vaxa benen, städa lägenheten (dvs. diska, dammsuga, vika in tvätten, moppa, smiska mattor, rensa lådor, skrubba badrum, vattna blommor, städa köket och hela jävla paketet), rasta vovven, mata djuren, träffa arb.terapeuten, psykologen, leta reda på väskan, få en telefon att funka, ringa nån som kan ha koll på vart min väska är, fixa bil till balen, prata med Gittan om håret, handla väska, gå på bolaget, gå i skolan, hämta mössan, hinna i tid till allt, sola, klippa gräset, klippa klor på T, duscha, fixa naglarna, färga håret, smycken till balen, ringa Katarina om min idiotklass, betala pengar till höger och vänster (har ingen kolla alls på min ekonomi utan blocket :'( blä), bestämma mig hur jag ska göra på studenten (vara med, eller skita i det), lämna tillbaks skorna jag köpte idag, bjuda folk till min studentskiva, osv - PUH!!!! Och allt i en enda röra i mitt huvud utan blocket!! Gah!

Måste försöka bena upp allting imorrn.. Inte nu.. Klockan är för fan halv tre. Och jag som ska upp tidigt imorrn. GÅ OCH LÄGG DIG NEMO.

Jaja.. Jag ska. Försöker ett varv till då. Glömt allt vad mediciner, sömntabletter heter också.. Som vanligt.. Och inte kan jag ställa nåt larm på mobilen heller.. Och inga p-piller har jag, för de ligger i väskan.. Hela mitt liv är en enda röra utan mitt block och min almanacka. :'(

Oj. Det blev visst en hel utläggning ändå.. Heh. Lev med det.


Ynk ynk.
/En ledsen Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0