Blåsig men solig tisdag!

Jaha.. Vart fan ska man börja då..

Jag dricker fil. Orkar inte göra nåt mer seriöst att äta, trots att jag är vrålhungrig. Chattar med syster yster och tittar på roliga bilder :) haha. Jag saknar henne! <3

Idag har varit en bradålig dag hittills. Det är en fin dag, och den började helt underbart. Sen blev det tokigt.. :/ Vad gör man när människor som man tycker mycket om har så mycket fördomar och förutfattade meningar.? De säger att bästa sättet att bekämpa fördomar är genom kunskap. Men om personen ifråga anser sig ha "tillräckligt" med kunskap (vad nu det innebär..??). Vad gör man då..? :( Gör man något alls eller sitter man bara bredvid och tappar respekt, glider ifrån varandra..? Om man inte vill det då.. Bah. Hur får man någon att inse saker utan att "köra över" deras egna värderingar..? Hur är man påläst och kunnig och klok och hur sprider man sin kunskap, utan att vara en besserwisser med ångvält..? Det är en svår balansgång.

Svåra funderingar på en fin dag. Men det är kallt. Gick en prom med Herr Gris förut, det var skönt.

Min hund sover. Jag älskar honom. <3 :D Han är det bästaste bästa som finns. Han gör mig lycklig!! När han kryper upp i sängen, lägger sig PÅ en, rullar runt på rygg och sprattlar med benen och "pratar" :D haha! Då mår jag bra!



Hmm. Jo, det har vart Halloween också! Och GGN! Men jag är för hungrig och för fundersam för att berätta allt om det.. :) Det är en del att berätta. Ni kan få snabbversionen: Sol, skratt, rom och varm choklad, goda vänner, lerbrottning, motorcyklar, åka på flak och MYCKET promenerande! Sen på kvällen halloweenparty - jag var en svart katt. :) Det var himla skoj! Fast blev lite väl mkt alkohol.. Tur man har så fina människor omkring sig.. <3


Nu får det vara bra på ett tag.
Tjing!
/Kapten

PS. Jag saknar mina Slite-huliganer! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0