Fluffigt

Allt tycks vara lite rosa och fluffigt nuförtiden. Sådär mysigt och gosigt och bra. Eller - nästan allt. Nu tillexempel känns det inte alls särskilt mysigt och bra. Jag håller på att tvätta. Och städa. Eller, jag borde städa. Men jag sitter mest här och slösurfar. Är extremt gosnödig. Har god lust att bara skita i allt idag och kura ner mig i soffan med en stor kopp te och några levande ljus. Med den där fina. Får överväga det en stund till..

För egentligen är det ju tänkt att jag ska tvätta klart, åka till gymet och träna, promenera Tenor, laga mat, göra mig vacker och sen gå ut och festa hela natten. Fast.. Det kanske går att komprimera listan till "tvätta klart, promenera Tenor, laga mat" och lägga till "mysa". Usch vad jag känner mig håglös idag.. Ynklig. Och det trots att solen faktiskt har varit framme hela dagen! Det gör mig glad! Alltid. Men idag räckte det liksom inte för att jag skulle orka allt.

BORDEN:
Jag borde - sortera papper (dvs ta tag i den där helveteshögen som ligger där borta, med blandade böcker, papper, skräp osv), rensa ur förrådet, bygga bokhyllan, skicka skåpet åt helvete, stoppa in alla jobbiga saker i förrådet (när det finns plats), gå igenom kläder, diska, plugga, hämta vintergrejerna ur förrådet.. Och en massa annat skit. Istället sitter jag här. Nej usch och fy vilken ångest jag fick nu.


Blir galen på Tenors gnylande och Pollys gapande. GAAAAHHH!!!! HÅLL KÄFTEEEN!!!! Polly kan inte bestämma sig för om hon vill vara inne eller ute, så hon gapar åt båda hållen - för säkerhets skull. Tenor vill gå ut och gå, men jag måste bli färdig med tvätten först. Tänk vad enkelt det hade varit om man kunde PRATA med varandra..!?

Nej nu måste jag gå ut och ta tvätten. Och göra lite jävla nytta.


Tjingeling.


Du. <3
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0