SOOOOOL!!! <3 <3 <3

ÅÅHH, vilket härligt väder det är idag!! <3 Solen skiner som den aldrig gjort annat, och himlen är alldeles babyblå! Träden har ett vackert snötäcke och all snö bara gnistrar och glittrar! Me like! Ska äta nåt och städa lite, sen blir det bannemig en ordentlig långpromenad :) det var länge sen nu!

Jag mår bättre idag :) och igår! Igår hade jag svets på Christopher (hur det nu stavas?) Polhemsgymnasiet, med en sjöfartstvåa. Läser som en del kanske vet upp mina betyg, och svetsen var en av de kurser som krävde i princip att jag gick kursen helt igen. Det var superkul! :D Var jättenervös, som jag alltid är när jag ska till nåt nytt ställe.. Saker som "vart ska jag vara, och när? vart kan man parkera? vad är det för folk? kommer de titta snett på mig för att jag är så mycket äldre/tjej/rödhårig/konstig? vem ska jag äta med på lunchen? vart äter man lunch?" osv, bara ekade i huvudet och jag var naturligtvis helt skräckslagen. Fast inte utåt såklart. Tog ett djupt andetag, stängde in all (nästan) nervositet i en liten låda och frågade om vägen. :) Och det var inte alls så farligt!! :D Läraren var jättebra - trevlig, välkomnande, pedagogisk och lugn. Och tillochmed eleverna var trevliga! Eller, de flesta brydde sig inte, utan höll på med sitt :) passar mig precis. Träffade en gammal kompis lillasyster (enda tjejen där btw), och hon tog hand om mig och var snäll och visade så jag inte behövde känna mig så vilsen :P helt självklart. Snacka om annan miljö än ute på lövsta..

Dessutom gick det bra! :D Jag kämpade i flera timmar med att få den satans fogen att bli bra, men tillslut lossnade det! :D wonderful! Jag var SÅÅ stolt över mig själv!! :D Det var faktiskt riktigt roligt att behöva kämpa med nåt ordentligt :) det var längesen jag fick en riktig utmaning att bita i, och det väcker lite jävlaranamma och motivation. Det behövs just nu kan jag säga. Summa betyg - en toppendag!

Sen träffade jag pyskologen, försökte reda ut lite av allt som gör ont inuti och allt som snurrar.. Gick sådär.. Fortfarande fylld av tankar och ångest och känslor. Tycker det är jobbigt att allt ska vara en kamp. Tänk vad härligt om nåt kunde vara enkelt.. Inte allt, verkligen inte. Som jag skrev nyss så är det skönt med utmaningar ibland. Men bra utmaningar, som man inte känner är en övermäktig. Personligen tycker jag det är satans så svårt med relationer och folk. :( Men det är väl bara att kämpa på och hoppas att man fixar det. Det är svårt att ge upp när man är så förbannat upp över öronen förälskad. :P Men det känns bättre nu. Inte helt bra, men bättre. Det går åt rätt håll liksom, tror jag. Jag hoppas det iaf. Och jag hoppas det fortsätter så.



Nej, nu får jag sätta igång att städa så jag blir klar nån gång.. Städning är bra terapi.

Pusshej
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0