Catch the moment

Man ska skriva när man har allt i huvudet och det vill ut. Annars försvinner det.

Hade massor med välformulerade och djupa tankar igår, som var färdiga att sätta i print. Men då tänkte jag att "jag skriver imorgon istället, nu måste jag verkligen sova". Och nu är det borta. Eller, jag vet ju vad det var jag skulle skriva om, men det vill inte ut längre. Glöden har svalnat. Nu ligger det och vilar där inne. Jahopp. Kanske kommer tillbaka sen.

Mycket snö är det idag iaf. Tog nästan en timma att gräva fram bilen. Jag överlevde dock Visby-Roma tor. :) Bara det slutade blåsa så var det inte så farligt sen. Var duktig och var i skolan mao. Fast ingen inspiration.. :( Bara gegga i huvudet. Läste lite. Hjälpte inte så mycket. Det gjorde bara så jag längtar ännu mer till våren. :( Bläää.


Och vad är grejen med karlar som vrider ner gulligheten så fort de får sin tjej..? :( Dages ris till det. Nu förstår jag varför tjejer spelar svårfångade. De gillar när killarna är gulliga mot dem, när de anstränger sig.

Min är fortfarande gullig. Fast inte lika mycket.. Och inte lika ofta.. (-_-) Samtidigt så går det ju inte att tjata/tvinga fram.. Då får det snarare motsatt effekt. Så vad gör man då? När små hintar och uppmuntran inte funkar? Ska man bara låtsas som ingenting..? Avvakta..? Isf hur länge..? Det kan ju bero på nåt helt oväsentligt, som att han är sjuk o trött. Eller stressad. Eller bara inte tycker att man behöver antränga sig så mkt när man fått sin dam på kroken. Eller nåt helt annat. Äh.. Ingen idé att haka upp sig på det, då blir det ju bara värre. Men jag saknar dem, de små orden, lapparna, smsen vid lunchtid, att sova på armen. Allt det där som man inte behövde locka fram eller be om, utan som bara kom alldeles själv men som inte gör det lika mycket längre. Kanske bara en liten svacka. Kanske inte. Time will tell. I vilket fall som helst så tycker jag inte om det.



Hum hum humla.
/Kapten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0