Ooops.

Oj hoppsan! Nu glömde jag visst att jag hade en blogg igen! Sorry.

Fullt upp var det här!

Nytt jobb, dvs nu har jag två jobb! Kanske kanske ekonomin kommer gå ihop nu. :) Pluggar psykologi en gång i veckan också - jättespännande!! Full snurr på hemmaplan nu när snön är borta och det äntligen är vår! Nu kan jag ta tag i allt som stått ute under vintern, och göra fint i trädgården. Sen är det generationsskifte ute på farmen så alla gamla grejer som syskonen samlat på sig i decennier ska gås igenom och delas upp. Pust! Sen har vi ju Bjärven som tar sin tid och energi. Han har varit magsjuk (INGEN höjdare) och fäller som jag vet inte vad. Tycker jag gör inget annat än dammsuger och borstar, borstar och dammsuger. Det börjar bli fint hemma iaf, styrt upp, organiserat, ordnat och sorterat. Nu är det inte så långt kvar innan det är lite mer som jag vill ha det. Alltså det är ju mycket kvar på själva huset, men det mesta är fixat så man kan bo och leva där och trivas under tiden. Skönt!

Under tiden jag sökte jobb som en dåre hade jag varken lust eller ork att göra något annat. Har inte orkat träffa någon direkt eller umgås eller så med någon under hela vintern, men nu så. Nu börjar jag få energi i kroppen igen! Är väl en kombination av solens värmande strålar, tryggheten i att ha jobb och att det börjar bli lite stabilt på hemmaplan som är orsaken. Skönt som satan är det iaf! Det har vart så jävla tungt hela hösten och vintern så det är helt obeskrivligt härligt att saker och ting verkar börja gå åt rätt håll nu.

Jag har köpt en sprillans ny dator förresten!! Tjihoo! I love it! Har varit en del krångel (naturligtvis) med mjukvaran, men jag tror jag har fått ordning på det nu. Jag har ju självklart inte råd att köpa en ny dator bara sådär, utan har köpt den på avbetalning, nu när jag vet att jag har ett jobb och en schysst inkomst så känner jag att jag har råd att unna mig det.

Så det här året blir det jobba jobba jobba, och köpa de sakerna som jag tänkt i flera år men inte haft råd med. Samt att bli skuldfri. Jag har ju inga bankskulder eller så, bara till mammabanken. Men det är fan inte skoj att ligga på minus, även om det "bara" är till mamsen.

Sen har jag kommit fram till att jag ska plugga på universitet. Jag vet inte riktigt när ännu, eller exakt vad. Men jag vet på ett ungefär. Så jag har beställt hem massor av utbildningskataloger som jag går igenom och kryssar och funderar. Vet ju att jag har ett år kvar på komvux först innan jag kommer in någonstans, så det är ju ingen brådska. Men det känns härligt och spännande att ha ett mål! Något som jag verkligen känner i magen att det är det jag vill göra. Det ger mig lugn på något vis, att jag inte behöver fundera eller oroa mig. Det är ju inte helt bestämt och hur och var och sånt än, men det är ändå en riktning. Det finns en trygghet i det. Jag som aldrig vetat vad jag vill göra till 100% utan hittat på en massa att göra istället. Nu vet jag. Obeskrivligt skön känsla. Nu kan jag liksom lägga det åt sidan och lägga energi på andra saker istället. Typ att jobba, fixa i trädgården, sy, göra fint hemma, träna, eller vad som nu faller mig in. Ett (stort) orosmoln mindre. Lovely!

Nej hu.. Nu är det lunchdags för mig.. Sen ska jag nog kosta på mig att gå och sola också! :) Älskar energin som bor i min kropp just nu! Den är efterlängtad ska ni veta!!


Happy friday på er everyhopa!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0