Life is bittersweet

Jahapp. Lagom när kroppen börjat tina lite av solens strålar och man kunde köra så fort man ville och inte behövde tänka på att bromsa hundra meter innan svängen så börjar det om igen. Snöstorm ska det visst bli. Klass 2-varning. Tjohoo. Not. Och nog snöar det alltid. Inte jättemycket, men det är vitt på marken och halt så inihelvete. Går brett som fan. Det är ju iaf lite roligt. :) Fast jag har kommit fram till att jag nog är en sån som tycker mer om att åka fort än brett. Men men. Man tar vad man får.

Jobbar idag. Tur jag slipper vara ute i skiten iaf. x/ Var iväg en sväng på lunchen bara. Försökte sälja in mig på tekniska förvaltningen. Tror det gick ganska bra iaf. Lämnade CV på Coop också. Ska skicka ett över nätet ikväll till Maxi. Satans byråkrater! Jag som hade tänkt att charma rätt människa med min fantastiska utstrålning eller nåt. Men icke. "Skicka en ansökan på vår hemsida, går inte att lämna nåt personligen". Får förlita mig på pappersformatet av mig och hoppas det säljer någotsånär lika bra. Men känns bra att ha fått iväg lite iaf. Behöver verkligen dryga ut kassan!

Hade tänkt att jag skulle kunna betala av lite av skulden till mor denna månad, men jag var tvungen att köpa skor istället. :( Alltså, inte skor för att jag älskar skor och vill unna mig nåt fint, utan skor för att båda mina vinterskor är feta hål i så man inte kan gå mer än några minuter innan man är genomblöt om fötterna. Så. Not that fun. Fick gå till fyra butiker innan jag hittade nåt, det är ju fel säsong. Allt är slut efter den här vintern. Och fanns det nåt så var det då inte i min storlek. Tillslut hittade jag ett par. Mucho dyra, trots att priset var väldigt nedsatt. Men jävlar vad varm och torr jag är om fötterna nu hörni! Slipper bassla med broddarna på och av hela tiden också, nu kan de sitta kvar på skorna. Dessutom kan jag använda dem året runt. Så det känns som en bra investering även om det blev dyrt.

Uuugghh, nu börjar det blåsa ordentligt där ute. :( Fick snö i örat förut. Trots stor mössa och långt hår. Då är det illa.

Men vet ni vad?? Det blir partaj på lördag!! :D Det är lättare att bita ihop om man har nåt skoj att se fram emot! Jag har inte vart ute sen GGN. Inte orkat, inte haft lust, gjort annat. Men nu jävlar. Blir järngänget hos Karin + några. Dricka bärs och snacka skit, fula sig, skratta och skoja. Jag har saknat att umgås med folk. Jag har saknat mina fina vänner. Jag har saknat orken att göra saker. Dessutom ska jag och moster åka på spa på lördag innan partajandet :) det ska bli gött som fan. Plaska i poolen och få nån rolig behandling. Fick det i julklapp. Hon vet hur det ska va. Men jag har aldrig varit där och inte hon heller så det blir spännande. Lovar att rapportera ;)

Och imorgon ska Polly till sitt nya hem. Det gör massa ont i hjärtat, även om jag vet att det är bäst såhär. Hon är ju mitt lilla gostroll. Det kommer man ju inte ifrån. Min fina lilla gremlin. Usch. Jag har alltid så svårt att skiljas från sånt som ligger mig varmt om hjärtat. Saker, djur, folk. Helst av allt skulle jag vilja ha allt och alla med mig, alltid. De finns ju alltid kvar inuti, men det är ju inte samma sak. Nu ska jag inte gräva ner mig här, då blir det bara värre. Men jag kommer sakna henne massor. Tur att jag kommer kunna åka och hälsa på henne. Men det är ju inte heller samma sak. En familjemedlem mindre. Det kommer kännas. Eller det gör det redan. Men jag har tagit massa bilder och vi har gosat järnet nu de senaste dagarna. Usch och hu. I hate good bye's. :'( Men det är inte så mycket att göra åt, tyvärr. Man kan inte få allt här i världen.


Nej hu, nu ska jag fila vidare lite på mina spellistor.. Så jag inte deppar ner mig totalt här.. :/

Puss på er
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0