Valentines day!

Jo, det är idag det. Vilken himla debatt det kan bli om en enda liten dag i februari. Endel är jättefluffiga och tycker det är toppen. Endel tycker det är larvigt, överreklamerat, kommersiellt och onödigt. De sistnämndas argument är ofta "det är bara för att handlarna ska tjäna mer pengar..." eller "varför ska man bara visa kärlek EN dag om året för!? Bättre att visa det varje dag!" eller "men tänk alla som är deppiga bara för att de inte har nån pojk-/flickvän..!". Själv tycker jag inte bara att dagen är fin, utan även att alla dessa argument emot är helt utan grund. xD Jag ska förklara, lugn och fin. För det första. Så handlar kärlek inte om att köpa saker till varandra. Det är ETT sätt att visa kärlek, inte nödvändigtvis det man själv vill använda. För det andra. Bara för att det finns en dag som är tillägnad kärleken så behöver det ju inte per automatik innebära att man bara måste hålla sig till den dagen!? Det finns väl inget som säger att man inte kan visa kärlek resten av året OCKSÅ? Sen den som vill uppmärksamma lite extra denna kärlekens dag får väl göra det, och de som inte vill det slipper. Herregud, avdramatisera. För det tredje. Det heter ALLA hjärtans dag. Varför ska det bara gälla par för, vem har sagt det? Har man en hjärtans kär så kanske det är denna man vill uppmärksamma, har man inte det så finns det gott om andra människor i sitt liv som man hyser kärlek för och kan visa det. Mor, far, syster, bror, vän. Jag har själv långt ifrån alltid haft en pojkvän att fira med, men aldrig att jag haft en deppig alla-hjärtans-dag. Jag har firat med mamma, med mina bästa vänner, med mina syskon, eller inte firat alls. Det är en dag där man uppmanas visa sin kärlek lite extra. Nothing more, nothing less. Finns inga regler om att man måste, eller vem man ska visa kärlek till, eller på vilket sätt.

Ärligt talat förstår jag inte varför folk blåser upp det så himla mycket, eller blir arga åt ena eller andra hållet. En hel dag full av kärlek. Det är ju positivt! Förmodligen var det någon som tyckte att vi (generellt) borde bli bättre på att visa kärlek här i världen, bättre på att sprida värme, kärlek och uppskattning. Och jag kan inte låta bli att hålla med. De som redan ger en massa kärlek behöver ju inte känna sig träffade en gång. Det är ju bara en påminnelse till de som kanske behöver bli bättre på det. Och för de som inte vill det så finns det ju ingen som tvingar en. Nej, jag slår faktiskt ett slag för alla-hjärtans-dag! Love is a wonderful thing. Mer kärlek till folket! <3


Puss på er alla!
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0