Någorlunda back on track

Ni vet de där frostfria vindrutorna som de tydligen har kommit på nu..? Det är fan det första jag ska investera i när jag blir rik. Bara så ni vet.

Annars då?

Jag jobbar, letar mer jobb och försöker bli frisk från vad-det-nu-är som gör att jag går runt och är febrig hela tiden och inte orkar göra nåt. Längtar nåt sjukt till sol och värme.

Men om man ska se det positivt så är det ju redan slutet av januari. Det betyder ca 80 dagar till klok vår. Oktober, november, december och januari avklarade. Februari (usch!), mars och halva april kvar. Sen en månad till. Sen är det ta mig fan sommar igen! Februari, mars, april och maj. Fyra månader. Vi har klarat av hälften redan. Och halva april och hela maj är ju faktiskt rent av riktigt trevliga, om än inte jättevarma. Jag övar mig i positivt tänkande. Märks det?

Jag tycker faktiskt tiden går ganska fort nuförtiden. Veckorna bara flyger förbi. Hinner inte med riktigt. Men nästan. Idag har jag varit iväg och lämnat ett CV. Imorgon ska jag lämna två till och skicka ett. Nästa vecka skriva nya och så ut med dem. Kommit iordning ganska bra efter flytten. Det känns som att det går åt rätt håll nu. Man ska ju inte ropa hej för tidigt, men jag tycker iaf det känns ganska bra. Mer bra än dåligt liksom. Och det är ju bra.

Idag har jag shoppat toksnygga skor på Din Sko's slutrea. Oh my god. Det gjorde mig lite lyckligare. Nu känns sommaren lite närmare faktiskt. Bunkrar liksom med vackra saker som jag kan använda sen när det blir varmt. För att orka hålla ut ungefär. Drömmer och fantiserar, bunkrar happy-feelings. Det är okej. Den här månaden är det okej. Februari bli tung. Mars också. Men det får jag ta då. Idag är jag lycklig för jag har köpt perfekta skor och det är fredag och jag har pengar på kontot fast jag har betalat alla räkningar redan. Och jag har en vacker man och gosiga djur att komma hem till. Det är fan okej att vara lite lycklig då. :)

Hoppas ni är lite lyckliga också. Mellan allt det grå och vita och kalla. Choklad funkar, förutom att shoppa lite alltså. Har jag märkt. En och en halv timma kvar, sen får jag åka hem. Det är min favoritbit på arbetsdagen. Det är skönt att åka iväg, så man kan komma hem igen. Typ.

Tjipp.
/Kapten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0