Tom.

Om jag hade haft något vettigt att skriva om så hade jag gjort det.. Men det är bara tomt.
Tomt inuti, kaos runtomkring. Ångesten är stark om dagarna och gör det svårt att sova på nätterna.
Fyller dagarna med skolarbete, musik och socialt umgänge. Allt i ett desperat försök att dämpa ångesten, smärtan och tvinga fram skratt och lite glädje. Jag är glad, jag skrattar, skämtar och är the life of the party, men det känns krystat allting. Som att jag försöker kompensera för tomheten inuti. Hittar inget mellanläge. Så fort jag slår ner på farten så kommer det ikapp och jag deppar ihop istället. Svart eller vitt. Det tar på krafterna, att ständigt färdas mellan ytterligheter så. Men vad gör man då? Jag har inga bra knep eller strategier kvar.. Jag bara är. Försöker fylla dagarna, och få in så mycket positivt som möjligt. Gosar med mina djur. Sitter inne hos Karin och dödar tiden. Det är dystert att sitta ensam, ensamheten blir så påtaglig när den inte är frivillig. Alla tankar och känslor får möjlighet att krypa in i huvud och själ, de sprider sin gråa dimma och sina kyliga vindilar. Ensamheten, den kalla och tomma.

Höst ute, höst inuti.

Jag lever för helgerna, längtar efter dem och räknar ner varje dag. Tragiskt kanske, men så skönt att få dricka och dansa bort den dystra verkligheten för ett tag. Min verklighetsflykt. Jag vet att det är destruktivt, och jag vet att det inte är bra, men just nu behöver jag det. Behöver det för att orka ta mig igenom veckorna, behöver något att blicka framåt mot.

Och imorgon är det fredag igen. Och jag kommer inte kunna festa klokt den här helgen, för vi ska på bröllop. Jag hoppas det blir en bra helg ändå. Jag har ju börjat dansa också. Det är ytterligare en liten ljusglimt i veckan. Det är bra. Jag behöver ljusglimtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0